Så når du framgång

Nyhet   •   Nov 07, 2016 09:00 CET

Vad är framgång? Hur når man framgång? Det tar revisions- och konsultföretaget Grant Thorntons reda på i senaste numret av egna affärstidningen Target. Medverkar gör bland annat matprofilen Renée Voltaire, vinnaren av SvD:s affärsbragd 2016, Jessica Löfström och världens största Youtuber, Felix ”PewDiePie” Kjellberg.

Tidningen Target vänder sig till entreprenörer och företagsledare som är intresserade av effektiv affärsutveckling. Tidningen går ut till 43 000 prenumeranter två gånger per år. Det senaste numret, som kommer ut nu i dagarna, handlar om framgångsrikt företagande.

- Definitionen av framgång beror på vilken åldersgrupp du frågar. För 80- och 90-talister är självförvekligande viktigare än pengar och titlar. ”Att synas” är viktigt för många, säger entreprenören och pr-konsulten Sebastian Stjern i tidningen.

Och entreprenörerna själva stämmer in. Renée Voltaires framgångsrecept innebär bland annat att man ska fokusera på vad man själv vill och inte jämföra sig med andra. Felix Kjellberg, mer känd som PewDiePie, säger att framgång för honom är att varje dag är något att se fram emot. Byggentreprenören Jessica Löfström drömde som liten om att bli miljonär och köpa en hästgård, idag är framgång för henne att kunna unna sig ett bra liv och att förändra byggvärlden till det bättre.

Medverkar i tidningen gör också affärsrådgivaren Mattias Nordin. Han säger att för att ett företag ska kunna bli framgångsrikt måste det finnas förutsättningar för att affärsidén ska kunna genomföras.

- Många företag tänker inte på affärsmodellen tillräckligt ofta. Genom ett mer aktivt förhållningssätt kan de effektivisera och stärka bolaget, menar Mattias Nordin.

På temat framgångsrikt företagande innehållet tidningen även tips om hur man skapar framgång i sociala medier, hur man hittar nya affärsmöjligheter med koppling till dem man redan har och hur man får rätt medarbetare med sig på framgångsresan.