Vd-byte i Grant Thornton

Nyhet   •   Mar 31, 2016 08:00 CEST

Grant Thornton kommer att genomföra ett vd-byte som innebär att Peter Bodin efter 16 år kommer att lämna vd-posten. Bytet är planerat att ske i september 2016 och processen att utse en efterträdare pågår. Styrelsen anser att det är en bra tidpunkt för ett vd-byte. Företaget går bra med god tillväxt och lönsamhet i verksamheten samtidigt som ett omfattande förändringsarbete pågår i bolaget.

Peter Bodin kommer att fortsätta leda företaget till september och bistå i processen att utse en efterträdare. Han kommer även att ha en viktig roll i att överföra kontakterna inom Grant Thorntons internationella nätverk och andra externa relationer. Peter kvarstår som partner i företaget.

Peter Bodin har varit vd i Grant Thornton sedan år 2000 och mellan åren 2010-2015 även global styrelseordförande i Grant Thornton International. Företagets omsättning har under hans vd-period ökat från 390 miljoner till nära 1,3 miljarder kronor. Tillväxten har skett med god lönsamhet samtidigt som Grant Thorntons varumärke stärkts avsevärt. Peter Bodins bidrag till dessa framgångar är mycket stort.

Lena Möllerström Nording, styrelseordförande