Grant Thornton passerade tusen anställda och växte med sju procent

Pressmeddelande   •   Jul 01, 2013 08:00 CEST

Revisions- och konsultföretaget Grant Thornton omsatte 1,125 miljarder under verksamhetsåret som avslutades den 30 april 2013 – en ökning med sju procent jämfört med föregående år. Under verksamhetsåret passerade Grant Thornton tusen anställda och blev för tredje året i följd det revisionsföretag med den högsta kundnöjdheten enligt Svenskt Kvalitetsindex.

Under ett år med svag konjunktur påverkas antalet företagstransaktioner som genomförs på marknaden, vilket i sin tur påverkar den rådgivning som görs inom corporate finance och skatt. Trots detta har Grant Thornton lyckats växa inom samtliga verksamhetsområden under året, där ekonomiserviceverksamheten står för den största tillväxen, 11 procent. Lönsamheten har stått i fokus under året och Grant Thornton lyckades nå en rörelsemarginal på 15 procent och ett rörelseresultat på 170 miljoner kronor.

-  Jag är nöjd med att vi fortsätter att växa med lönsamhet och ta marknadsandelar samtidigt som vi parkerat oss i toppen på kundnöjdhetsrankingen från Svenskt Kvalitetsindex, säger Peter Bodin, vd på Grant Thornton. Kundnöjdheten är det viktigaste för oss och den ska vi fortsätta att förbättra genom att leverera kundnytta och hög kvalitet. Vår ekonomiportal Webbkontoret där våra konsulter och kunden arbetare i samma miljö, är ett utmärkt exempel på hur Grant Thornton kan förenkla våra kunders vardag genom att kombinera hög kompetens och smarta verktyg.

För mer information, kontakta:

Peter Bodin, vd

T 0708-21 71 69

E peter.bodin@se.gt.com

Lisbeth Larsson, informationschef

T 0708-21 71 56, 08-563 071 56

E lisbeth.larsson@se.gt.com

Grant Thornton Sveriges snabbast växande revisions- och konsultföretag. Bolaget har över 1000 medarbetare på 23 kontor i Sverige, och är medlem i Grant Thornton International Ltd, en av världens ledande organisationer av självständigt ägda och styrda revisions- och konsult­företag med över 36 000 medarbetare i fler än 120 länder. Medlemsföretagen tillhandahåller revision, skatterådgivning, annan rådgivning och ekonomiservice.