Grant Thornton växer ytterligare i Västerås – förvärvar Rekonomia

Pressmeddelande   •   Dec 21, 2015 10:34 CET

Revisions- och konsultföretaget Grant Thornton växer ytterligare i Västerås då man förvärvar Rekonomia – ett bolag med sex medarbetare som erbjuder ekonomi- och konsulttjänster. Tillträdet sker den 1 mars 2016, när medarbetarna flyttar in i Grant Thorntons lokaler. I och med förvärvet kommer Grant Thornton att ha totalt cirka 60 medarbetare i Västerås och stärka sin position på marknaden.

- Vi är väldigt glada över att Rekonomia har valt att komma till Grant Thornton, säger Jimmy Nybom, kontorschef på Grant Thornton i Västerås. Vi kommer i och med förvärvet att kunna satsa ännu mer på ekonomiservice, ett område där vi stöttar mindre och medelstora företag med hela eller delar av deras ekonomihantering. Rekonomia kommer också att förstärka Grant Thornton på rådgivningssidan, där vi stöttar entreprenörer och företagare i deras långsiktiga utveckling och tillväxt.

Seppo Virtanen och Johanna Backman, ägarna till Rekonomia, kommenterar affären så här:

- Vi är mycket nöjda och ser fram mot att komma in i en större organisation som Grant Thornton med deras inriktning på ägarledda företag. Vi uppskattar också att det finns ett internt nätverk för kvalificerad skatte-och företagsrådgivning till våra kunder samt att de kan erbjudas fler digitala tjänster och en ökad trygghet i en större organisation.

Grant Thornton flyttade för drygt ett år sedan in i VLT-huset i Västerås för att kunna ha utrymme för sin expansion.

Jimmy Nybom, kontorschef Västerås
M 0703-45 72 08
E jimmy.nybom@se.gt.com

Lisbeth Larsson, informationschef Grant Thornton
T 0708-21 71 56, 08-563 071 56
E lisbeth.larsson@se.gt.com
Twitter: @GT_LisLar

Twitter:@GrantThorntonSE

Om Grant Thornton
Grant Thornton är ett av Sveriges snabbast växande revisions- och konsultföretag. Bolaget med cirka 1100 medarbetare och 23 kontor i Sverige är medlem i Grant Thornton International Ltd, en av världens ledande organisationer av självständigt ägda och styrda revisions- och konsult¬företag. Medlemsföretagen tillhandahåller revision, ekonomiservice, skatterådgivning och annan rådgivning.

Om Rekonomia
Rekonomia erbjuder ekonomi- och konsulttjänster med fokus på redovisning, ekonomi- och löneadministration. Rekonomia har sex medarbetare och omsätter cirka 6 Mkr. Företaget har verkat i Mälardalen sedan 2000, tidigare under namnet SB Administration.