Johanna Kjellberg – ny CIO på Grant Thornton

Pressmeddelande   •   Jan 27, 2014 09:06 CET

Revisions- och konsultföretaget Grant Thornton med ca 1000 medarbetare i Sverige har anställt Johanna Kjellberg som CIO.

Johanna Kjellberg kommer närmast från en tjänst som CIO på Axstores och var dess­förinnan CIO på Kappahl. Hon har även erfarenhet från företag som Volvo IT samt Ericsson.  Som it-ansvarig på Kappahl blev hon 2010 utsedd av IDG till CIO of the Year in Sweden. Hon fick också 2008 Volvo IT:s Golden Touch Award.

- Johanna Kjellberg är med sin gedigna erfarenhet av förändringsarbete i it-intensiva företag ett välkommet tillskott till företaget för att leda vår it-avdelning och anta utmaningarna inom it-området. Hon kommer också att bidra med värdefull kompetens i vår företagsledning, säger Peter Bodin, vd.

- Grant Thornton är ett professionellt företag med en stark och tilltalande företagskultur, säger Johanna Kjellberg. Det är mycket viktigt för mig och helt avgörande för konkurrenskraften på marknaden. Sedan är Grant Thornton en av landets bästa arbetsgivare enligt Universums undersökning 2013. Både för företag och it-avdelningar gäller att nöjda och glada medarbetare gör ett mycket bättre jobb vilket ger nöjdare kunder. Det känns också mycket inspirerande att man har tuffa tillväxtambitioner. Jag ser oerhört mycket fram emot detta, avslutar hon.

Johanna Kjellberg tillträder sin tjänst i mars 2014.

Peter Bodin, vd

T 0708-21 71 69

E peter.bodin@se.gt.com

Grant Thornton är ett av Sveriges snabbast växande revisions- och konsultföretag. Bolaget har över 1000 medarbetare på 23 kontor i Sverige, och är medlem i Grant Thornton International Ltd, en av världens ledande organisationer av självständigt ägda och styrda revisions- och konsult­företag med över 38 000 medarbetare i fler än 120 länder. Medlemsföretagen tillhandahåller revision, ekonomiservicetjänster, skatterådgivning och annan rådgivning.

Sveriges kanske gladaste och roligaste chef. Lätt den bästa jag haft hittils! Lycka till Johanna!

- Viktor - 2014-01-28 15:24 CET