Ny kontorschef ska leda Grant Thorntons Luleåsatsning

Pressmeddelande   •   Jun 12, 2019 08:00 CEST

Johan Karlsson, tillträdande kontorschef Grant Thornton Luleå

Det händer mycket i Luleåregionen just nu och tillväxten bland företagen är stor. Grant Thornton satsar därför på att utveckla sin verksamhet för att kunna stötta fler företag. Den som ska leda satsningen är nya kontorschefen Johan Karlsson.

Luleå är en av de ledande innovationsregionerna i EU, något som attraherar både talanger, företag och investeringskapital. Det visar EU:s innovationsindex. Bakom en stor del av tillväxten i regionen står entreprenörer och ägarledda bolag.

Grant Thornton, med kontor på Nygatan mitt i Luleå, är ett av företagen som satsar. Bolaget har det senaste året haft en kraftig tillväxt och på kontoret jobbar nu drygt 40 medarbetare. Inom den närmaste treårsperioden planerar man att anställa ytterligare 20 nya medarbetare.

Nu har man anställt en ny kontorschef, revisorn Johan Karlsson, som ursprungligen kommer från Luleå.

- Det känns väldigt bra att ansluta till Grant Thornton som är marknadsledande i Luleå inom redovisning, revision, skatt och rådgivning med fokus på entreprenörer och ägarledda bolag. Luleå är en attraktiv region med många spännande företag och jag ser fram emot att hjälpa dem att bli framgångsrika tillsammans med duktiga kollegor. Sen är Grant Thornton helt rätt i tiden med sitt fokus på ett hållbart arbetsliv och en coachande och stöttande kultur, säger Johan.

Johan Karlsson börjar på Grant Thornton i augusti. Han kommer närmast från rollen som revisor och kontorschef på EY:s Luleåkontor.

Grant Thornton är ett av Sveriges ledande revisions- och konsultföretag med en vision att verka för ett välmående näringsliv i Sverige. Bolaget har cirka 1200 medarbetare på 24 kontor i Sverige, och är medlem i Grant Thornton International Ltd, en av världens ledande organisationer av självständigt ägda och styrda revisions- och konsult­företag med över 47 000 medarbetare i fler än 130 länder. Medlemsföretagen tillhandahåller revision, skatterådgivning, annan rådgivning och ekonomiservice.