Danir-ägda A Society öppnar kontor i USA

A Society ägs av Danir AB, som är ett entreprenörsdrivet företag ägt av familjen Dan Olofsson. A Society-koncernen, med huvudkontor i Malmö och som i år beräknas omsätta 1,5 miljarder, är i dag representerad på 11 orter i Sverige, Danmark, USA och Kanada. A Society arbetar långsiktigt på den globala marknaden tillsammans med lokala aktörer för att stödja sina globala kunder.

Uppstarten av kontoret i Charlotte är en del av expansionen för A Society där de fokuserar på att bredda sitt utbud mot de större kunderna i regionen.

”För A Society är det av strategisk vikt att vi lever upp till det vi kallar ”Glocalness”. ”Glocalness” innebär att vi, tillsammans med våra partners och konsulter, skall vara ett lokalt alternativ för våra globala kunder på de marknader som de väljer att vara representerade på”, säger Thomas Goréus, CEO & President på A Society.

För att vara en attraktiv partner till sina kunder kommer A Society även att öppna ett kontor i Indien innan årsskiftet.

Kontakt:

CEO & President:
Thomas Goréus, +46 768 55 99 04, thomas.goreus@asocietygroup.com

Corporate Communications Manager
Sofie Magnoy, +46 766 26 15 16, sofie.magnoy@asociety.se

• Vetenskap, teknik

• konsultuppdrag
  • giggare
  • gig-marknaden
  • konsultförmedlare
  • charlotte usa
  • a society
  • expansion
  • usa

• Skåne

A Society är den nya tidens konsultbolag på GIG-marknaden, helt utan egna anställda konsulter. Vi är en samlingsplats för GIG:are oavsett om de tillhör ett konsultbolag eller är egenföretagare. Idag har vi över 1 300 konsulter på uppdrag runt om i världen.

Sofie Magnoy

Presskontakt Corporate Communication Manager +46 766 261516