Incit Xpand 17 tar fastighetsförvaltningen till nästa nivå

Pressmeddelande   •   Nov 21, 2016 16:36 CET

Efter ett års intensivt utvecklingsarbete släpper vi Incit Xpand 17. Totalt 67 200 utvecklingstimmar ligger bakom nyheterna som hjälper fastighetsägare att digitalisera och effektivisera sina verksamheter.

En viktig nyheter är att användaren kan få sin data visualiserad på många olika sätt, vilket gör Incit Xpand till ett viktigt beslutsstöd. Visualiseringen gör att Incit Xpand når helt nya användargrupper som sällananvändare och ledningsgruppen.

Internationell satsningIncit Xpand har haft stora framgångar i Norge, Finland och Nederländerna och den internationella satsningen fortsätter.

– Kommersiella fastighetsägare hittar spännande nyheter i Incit Xpand 17. Här finns utökat stöd för fördelning av gemensamma kostnader, omsättningshyra och investeringsmoms. Detta är ett viktigt steg i arbetet med att introducera Incit Xpand på fler marknader, säger Mikael Svensson, CEO Incit Norge.

Självservice ger nöjda slutkunderEn viktig del i arbetet med att hjälpa fastighetsägare att digitalisera och effektivisera sina verksamheter är Incit Xpand uPortal, en webbportal för hyresgäster. Här kan hyresgästerna betala räkningar, signera hyreskontrakt, beställa tjänster och varor, följa energiförbrukning och få information om sitt boende. Hyresgästerna kan utföra sina ärenden när de vill, de sparar tid och har bättre kontroll. Fastighetsägaren sparar givetvis också både tid och pengar.

Ledande inom BIM– Vi fortsätter satsningen på BIM genom utökat stöd för import av BIM-modeller. Jag är väldigt stolt över att vi nu leder utvecklingen inom detta område. Inom snar framtid kommer vi även erbjuda konsultstöd för att arbeta med BIM, säger Mikael Svensson.

Mobilitet är framtidenMöjligheten att jobba mobilt är ett annat viktigt fokusområde. Våra användare ska kunna sköta sitt arbete ute på fältet utan att behöva åka in till kontoret. Redan tidigare fanns många mobila funktioner men de har nu fått sällskap av fler. Detta är en aktiv satsning som är styrd av efterfrågan hos våra kunder.

För mer information, kontakta:
Mikael Svensson, CEO Norge • mikael.svensson@incit.se • 070 695 43 83