Åbro skriver nytt samarbetsavtal med AIK Hockey

Att Åbro är gulsvarta råder det inga tvivel om. Sedan flera år tillbaka är bryggeriet stolt sponsor till AIK Fotboll och AIK Innebandy. Nu tar Åbro steget ut på rinken och blir samarbetspartner till AIK Ishockey.

Bryggeriet och laget har samarbetat tidigare mellan åren 1994–2000. I våras slöt man ett nytt treårsavtal. Och den här gången kommer engagemanget att bli ännu större från Åbros sida. I och med det nya avtalet är Åbro Bryggeri en av AIK Ishockeys största samarbetspartners och deras logotype kommer att ta plats på hela hjälmen, samt på spelarnas axlar.

AIK tillhör pionjärerna inom svensk ishockey. Redan 1921 var AIK Ishockey med i svensk ishockeys allra första klubblagsmatcher. Idag är de rankade som lag nr 1 i Sverige, alla instanser, med sina sju SM-guld och 66 säsonger i högsta serien. Efter en dramatisk kvalserie i våras tog sig laget än en gång in i Elitserien.

- Den 17 september rullar Elitserien 2010 igång. Och vi på Åbro Bryggeri

är väldigt stolta över att kunna stötta Sveriges hockeylag nr 1 när de tar plats på isen, säger Henrik Dunge, VD på Åbro Bryggeri. Att laget gått upp i Elitserien gör att klubben också får ett ökat intresse i storstadsregionerna, något som vi kan ha stor nytta av när vi framöver gör marknadsföring med AIK som dragkraft.

AIK Ishockey strävar efter att ha aktiva samarbetspartners. Att stödja klubben innebär att man använder dem som plattform när man gör kampanjer och event.

- Åbro Bryggeri är en av våra två största samarbetspartner och vi är oerhört stolta över att de återigen valt att samarbeta med oss. Det AIK Ishockey erbjuder är ju inte enbart en yta för exponering av ett företags logotyp utan också en plattform för egna kundaktiviteter i samband med våra arrangemang och som en extern resurs vid events och vid eventuella reklamkampanjer där våra spelare kan användas som intygsgivare. Vi vill vara aktiva tillsammans med Åbro. Allt för att de ska få en större utväxling av insatta medel och för att de ska lyckas med sin satsning genom oss, säger Jan Herrström, Marknadsansvarig på AIK.

För högupplösta produktbilder, kontakta: jan.herrstrom@aik.se

Henrik Dunge, Åbro Bryggeri
Tel. 0492-165 00, 070-557 08 17.
henrik.dunge@abro.se

Jan Herrström, AIK Ishockey
Tel: 087359684.
jan.herrstrom@aik.se

Åbro är landets äldsta, men också ett av Europas modernaste familjebryggeri. Vi är 175 anställda och omsätter ca 550 miljoner kronor. Sedan 1856 har vi bryggt Åbro Original med vatten från en och samma källa i Vimmerby. Under åren har sortimentet även breddats med en rad andra ölsorter samt drycker som Rekorderlig Cider och Hwila vatten.