Botkyrkabyggen nominerat till Årets Kundkristall

Fastighetsbranschens pris Kundkristallen delas i år ut för elfte året i rad. AB Botkyrkabyggen har nominerats i kategorin Största lyft Serviceindex, för bostadsbolag med 9 000 lägenheter eller fler.
De nominerade bolagen utses bland drygt 200 kommunägda och privata fastighetsbolag som under 2015 genomfört kundundersökningar tillsammans med AktivBo. Undersökningarna är inriktade mot service, kundupplevelse och produktkvalitet. Vinnare är de företag som uppnått bäst resultat i undersökningarna och därmed utses till Sveriges bästa hyresvärdar av sina hyresgäster.
-Vi är väldigt glada över att ha blivit nominerade, säger Botkyrkabyggens vd Ulf Nyqvist. Vi arbetar ständigt med att förbättra oss på olika områden så det känns förstås extra roligt att det är våra hyresgästers positiva omdömen som fört oss hit.

Årets vinnare kommer att presenteras den 11 februari på Berns Salonger i Stockholm.

För mediakontakter: Camilla Borgström, informationsansvarig, 08-530 694 94.

Botkyrkabyggen är ett av landets större allmännyttiga bostadsföretag med 125 anställda. Vi äger och förvaltar 10 600 lägenheter i Botkyrka.