2019 års upplaga av Smedbydagen

Nyhet   •   Jun 11, 2019 13:00 CEST

Glada besökare från Smedbydagen 2019

Hamburgare, glass, familjelopp och loppis var några av de saker som lockade många att trotsa väderprognosen och komma till årets Smedbydag som gick av stapeln den 25 maj.

Det var Hyresgästföreningen som samordnade årets Smedbydag och precis som vi gjort under tidigare Smedbydagar bjöd Väsbyhems förvaltning alla besökare på hamburgare. Kön ringlade lång under hela dagen och Jim, Alexander, Marie och Linus grillade och serverade hela 450 hamburgare till hungriga besökare.

Trots att väderprognosen förutspått regn visade sig vädrets makter vara på ett bättre humör och endast några få droppar regn föll under dagen. En frisk generation, som är en organisation som samverkar med olika aktörer för att Sverige ska ha världens friskaste barn, anordnade familjeloppet där barn och vuxna deltog tillsammans och fick medalj vid målgång. Hyresgästföreningen bjöd på kaffe, popcorn och ansiktsmålning samt bjöd den som kände sig modig att testa VR-glasögon där man kunde prova på känslan att gå på planka högt upp bland skyskrapors tak.

Det bjöds på uppträdanden i form av dansuppvisning från ”Knock Out Crew”. Det fanns också möjlighet att vara med på Medleys Zumbapass och för de yngre besökarna sjunga tillsammans med Aja-Baja-band.

Som avslutning ekade en välbekant melodi över hela Smedby när glassbilen kom på besök och Stena fastigheter bjöd på glass till alla besökare.

En alltigenom lyckad Smedbydag i år igen!

Kommentarer (0)

Kommentera