Hyresförhandlingen är klar!

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2007 09:54 CET

AB Väsbyhem och Hyresgästföreningen har träffat överenskommelse om hyresutvecklingen för AB Väsbyhems 7 882 bostäder. Avtalet innebär att hyrorna generellt ökar med 1,22 % från och med den 1 april 2007.

Undantag från hyreshöjningen gäller för totalt 356 lägenheter där viss nyproduktion ingår liksom där förnyelsearbete pågår eller ska påbörjas under våren. För ytterligare 720 lägenheter där värme och varmvatten inte ingår i hyran, blir hyreshöjningen 0,5 %. Även garage och p-platser får mindre höjningar. Hyreshöjningen gäller från och med den 1 april 2007.

Väsbyhems VD Ulf Dohnhammar kommenterar överenskommelsen;
- ”Överenskommelsen ligger i linje med de avtal som andra företag i branschen har slutit. Vi har fått kompensation för stigande räntenivåer och höjda taxor, samtidigt som vi själva arbetar hårt med att hålla nere kostnaderna bl a med förebyggande underhållsåtgärder och förnyelse.”

Frågor besvaras av Ulf Dohnhammar, VD eller Marianne Sandström, ekonomichef, vVD, tel 08-590 981 13, mobil 070-672 75 05, e-post: marianne.sandstrom@vasbyhem.se

Kontaktperson: VD Ulf Dohnhammar
Epost: ulf.dohnhammar@vasbyhem.se

____________________________________________________

AB Väsbyhem är ett allmännyttigt bostadsbolag i Upplands Väsby som äger och förvaltar knappt 8 000 lägenheter och ca 55 000 kvm lokaler. Omsättningen uppgick 2005 till cirka 550 Mkr och balansomslutningen till 2 170 Mkr. Soliditeten uppgår till 22,1 %.

Läs mer om AB Väsbyhem på www.vasbyhem.se

Kommentarer (0)