Extra skydd för tuffa förhållanden

ABAX har lanserat en stålbur som ger extra skydd för utrustningskontroll-enheter i vinter.

Vintern är på väg och av erfarenhet vet vi att det är årstiden som sliter mest på maskiner och utrustning. Även enheterna för utrustningskontroll, som finns monterade på utrustningen är mer utsatta i de kalla, tuffa och extrema väderförhållandena som Sverige bjuder på under vinterhalvåret. För att öka säkerheten för dina enheter lanserar ABAX en specialdesignad stålbur som skyddar enheterna från att falla av eller bli borttagna, utan att försämra GPS-signalen.

Den 3 mm tjocka stålburen är perfekt om:

• Du har utrustning som används under krävande och tuffa förhållanden (till exempel plogblad, aggregat och gripare till grävmaskiner)
  • Du önskar extra skydd på din dyra utrustning

- Den nya stålburen är en rimlig lösning som många kommer få användning av. Förutom att skydda din enhet, gör den nya fästanordningen att enheten sitter fast nästan oavsett vad den blir utsatt för, inom rimliga gränser naturligtvis, säger produktchef Bjørn André Hagen.

Stålburen kommer både till den minsta och det största batteridrivna utrustningskontroll-systemet från ABAX.

Utrustningskontroll med bättre batterikapacitet och noggrannare GPS

Tidigare i år lanserade ABAX också en ny enhet för utrustningskontroll med 40 procent bättre batterikapacitet och en noggrannare GPS. Mottagandet blev mycket positivt hos kunderna.

- Vi ser nu att många kunder upplever att maskiner och utrustning står ”spot-on” på den positionen som visas i den digitala kartan. Kunderna är naturligtvis oerhört nöjda med detta, då de alltid vet exakt var deras utrustning och maskiner befinner sig, förklarar Bjørn André Hagen.

Den förbättrade batterikapaciteten är också något kunderna uppskattar. Om du till exempel endast behöver en enda position på din utrustning per dag, håller enheten med det lilla batteripaketet i 2240 dagar, medan enheten med stort batteripaket håller i 4480 dagar. Det betyder att det går längre tid mellan tillfällena som batteriet måste bytas ut.

Enheten med litet batteripaketet har storleken 86x63x20mm och väger endast 130 gram. Enheten med stort batteripaket har storleken 145x63x20mm och väger endast 230 gram.

Läs mer om utrustningskontroll-systemet ABAX Equipment Control här: https://www.abaxsverige.se/produkter/sparsystem

• Vetenskap, teknik

Om ABAX

ABAX är en av Europas ledande aktörer inom telematik och IOT-segmentet. Med hjälp av smarta lösningar binder ABAX ihop arbetsplatsen genom in-house utvecklade produkter och tjänster. Tjänster som gör det möjligt för företag att effektivisera verksamheten, få en överblick, förenkla och förbättra arbetsprocesserna och samtidigt minska kostnader. Alla lösningar som levereras är «Software-as-a-Service».

Alla som arbetar på ABAX ska ha det kul på jobbet, samtidigt som de får utveckla sig professionelt och bli bättre dag för dag. Vi menar att nöjda medarbetare ger bättre service och skapar en bättre upplevelse för våra kunder. Därför gör vi vårt yttersta för att skapa trivsel för våra medarbetare – både på jobbet och utanför arbetsplatsen.

Vi är 450 medarbetare fördelat på åtta länder och har huvudkontoret i Larvik, Norge. www.abaxsverige.se