12 miljoner medarbetare tycker till – och rankar AbbVie till världens 16:e bästa arbetsplats

Nyhet   •   Okt 15, 2018 15:18 CEST

Som enda företaget i Sverige rankas nu AbbVie som nummer 16 på Great Place to Works lista över världens bästa arbetsplatser. I Sverige rankades vi i år som nummer 3.

Ledare som man kan lita på, gemenskap bland kollegorna och stolthet för sitt arbete. När 12 miljoner medarbetare från fler än 7000 organisationer över hela världen tycker till om sina egna arbetsplatser är det dessa faktorer som avgör. Nu släpps 2018 års världsranking över de organisationer som lyckas bäst med att vara ett Great Place to Work och AbbVie rankas som nummer 16.

”Vi har följt AbbVies utveckling under de senaste fem åren och har sett hur deras arbete med att skapa en framgångsrik arbetsplatskultur har genomsyrat deras företagsstrategi och engagerat alla, ledare såväl som medarbetare. Tidigare i år utnämndes de som 3:e bästa arbetsplats bland medelstora organisationer i Sverige. Vägen till världslistan tog de även genom att bli utnämnda till en av Europas Bästa arbetsplatser i juni i år, berättar Maria Grudén, CEO Great Place to Work® Sverige.

"Vi är så stolta över att vår ambition att bli Sveriges och världens bästa arbetsplats nu uppmärksammas även på världslistan. Vi har arbetat strategiskt med detta område sedan AbbVies bildades för fem år sedan, och kulturarbetet är en central del i vår företagsstrategi. Tätt kopplat till den har vi även en kulturvision som är vår ledstjärna i det vi vill uppnå,” säger
Linn Mandahl, vd på AbbVie Sverige.

”Vi tror verkligen på att om vi alla här på AbbVie bidrar med vår fulla potential så är det vår största konkurrenskraft – och i det arbetet är öppenhet, tillit, delaktighet, engagemang och samskapande våra hörnstenar.”

Läs mer om hur vi tänker kring vår kultur här.

Läs mer om undersökningen och se hela GPtW-listan här.