AbbVie presenterar hepatit C-resultat från klinisk vardag, så kallad real-world data, för Viekirax + Exviera som bekräftar resultat från kliniska fas 3-studier

Pressmeddelande   •   Apr 15, 2016 07:39 CEST

• 96 procent av patienter med hepatit C genotyp 1 och 100 procent av dem med genotyp 4 blev botade med Viekirax (ombitasvir/paritaprevir/ritonavir) + Exviera (dasabuvir) enligt en stor observationsstsudie från det tyska kvalitetsregisteret för hepatitic C, DHC-R.
  • Resultaten stödjer den data för Viekirax +Exviera bland dessa patientgrupper som tidigare presenterats från kontrollerade kliniska fas 3-studier.
  • Endast ett fåtal av de behandlade patienterna avbröt sin behandling på grund av biverkningar enligt observationsstudien (1,5 procent).

Resultaten presenteras idag på The International Liver Congress (ILC) i Barcelona.

Läs hela det globala pressmeddelandet här.

För mer information kontakta:

Erica Gruvberg, kommunikationschef AbbVie
e-post: erica.gruvberg@abbvie.com
mobil: 0701-680860

AbbVie är ett forskande biopharmaföretag som bildades år 2013 efter delningen av Abbott. Med hjälp av kunniga och engagerade medarbetare och en unik innovationsstrategi arbetar vi för att hitta lösningar på svåra sjukdomar med målet att förbättra livet för människor som påverkas av sjukdom. Vi är representerade i 170 länder och har cirka 28 000 medarbetare. I Sverige har vi cirka 130 medarbetare och huvudkontor i Solna. För mer information om företaget besök www.abbvie.se och www.abbvie.com, följ @abbvie på Twitter eller gå in på vår Facebook- eller LinkedIn-sida.