AbbVie presenterar nya data på ASCO - åtta substanser prövas för flera olika cancertyper

Pressmeddelande   •   Maj 19, 2016 15:01 CEST

Data från kliniska prövningar, både för redan godkända läkemedel och för nya substanser, presenteras på den internationella kongressen ASCO i Chicago den 3-7 juni. Data för venetoclax har blivit utvalt att ingå i ”Best of ASCO”, vilket understryker AbbVies växande fokus inom onkologi.

Läs hela pressmeddelandet på engelska här:

AbbVie är ett forskande biopharmaföretag som bildades år 2013 efter delningen av Abbott. Med hjälp av kunniga och
engagerade medarbetare och en unik innovationsstrategi arbetar vi för att hitta lösningar på svåra sjukdomar med målet att förbättra livet för människor som påverkas av sjukdom. Vi är representerade i 170 länder och har cirka 28 000 medarbetare. I Sverige har vi cirka 140 medarbetare och huvudkontor i Solna. För mer information om företaget besök www.abbvie.se och www.abbvie.com, följ @abbvie på Twitter eller gå in på vår Facebook- eller LinkedIn-sida.