AbbVie visar utveckling inom onkologi på ASCO 2018

Pressmeddelande   •   Maj 31, 2018 09:34 CEST

I slutet av veckan inleds den årliga onkologikongressen ASCO (American Society of Clinical Oncology) i Chicago. AbbVie kommer under mötet presentera data från företagets forskningsportfölj inom onkologi. Mer än 30 abstracts är accepterade, vilket inkluderar data inom hematologiska maligniteter och flera typer av solida tumörer, bland annat hjärntumörer och lungcancer.

AbbVie, ett forskande biopharmaföretag meddelar i dag att företaget kommer presentera data om forskningsportföljen inom onkologi under ASCO som pågår den 1-5 juni i Chicago, USA.
Forskningsdata kommer att presenteras inom ett flertal hematologiska maligniteter där man utvärderat Venclyxto (venetoklax), en first-in-class BCL-2-hämmare utvecklad av AbbVie och Genentech/Roche, samt ibrutinib, som är en hämmare av Bruton´s tyrosinkinas (BTK). Ibrutinib marknadsförs i Sverige av Janssen.

Företaget kommer även presentera data från forskningssubstanser i sen fas, bland annat depatuxizumab mafodotin (depatux-m, tidigare kallad ABT-414), ett antikropps-drog-konjugat (ADC) riktat mot EGFR i amplifierad form för behandling av återfall i glioblastom (rGBM). Vidare presenteras data för rovalpituzumab tesirin (Rova-T), ytterligare ett ADC som är riktat mot tumörer som uttrycker DLL-3 och studeras vid småcellig lungcancer (SCLC). Även veliparib, en så kallad PARP-hämmare som tas oralt, testas mot ett flertal solida tumörer. Data kommer även presenteras för elotuzumab, en immunstimulerande, humaniserad, IgG1-monoklonal antikropp, som specifikt riktar sig mot SLAMF7-proteinet (elotuzumab marknadsförs i Sverige av Bristol-Myers Squibb), samt för andra forskningssubstanser i tidig fas: ABBV-075 (mivebresib), ABT-165 och PF-06647020 (PF-7020).

– AbbVies data under ASCO 2018 befäster potentialen i vår robusta forskningsportfölj inom onkologi, med fokus på att förbättra livet för patienter som påverkas av cancerformer där det finns få varaktiga behandlingsalternativ, säger Neil Gallagher, global chef över AbbVies forskning inom onkologi.

AbbVies abstracts under ASCO:

Ibrutinib (Marknadsförs i Sverige av Janssen)

• Randomized Phase 3 Trial of Ibrutinib/Rituximab vs Placebo/Rituximab in Waldenström's macroglobulinemia; Dimopoulos et al.;Abstract 8003; Oral Abstract Session; Friday, June 1, 2018; 3:45 p.m.-3:57 p.m. CT
  • Phase 2 CAPTIVATE Results of Ibrutinib (ibr) Plus Venetoclax (ven) in First-Line Chronic Lymphocytic Leukemia (CLL); Wierda et al.;Abstract 7502; Oral Abstract Session; Sunday, June 3, 2018; 10:09 a.m.-10:21 a.m. CT

Venetoclax

• Phase 2 Study of Venetoclax Plus Carfilzomib and Dexamethasone in Patients with Relapsed/Refractory Multiple Myeloma; Costa et al.; Abstract 8004; Oral Abstract Session; Friday, June 1, 2018; 3:57 p.m.-4:09 p.m. CT
  • Open-Label, Dose-Escalation, Phase 1 Study of Venetoclax in Combination with Navitoclax and Chemotherapy in Patients with Relapsed Acute Lymphoblastic Leukemia; Alexander et al.; Abstract TPS10575; Poster Session; Saturday, June 2, 2018; 8:00 a.m.-11:30 a.m. CT
  • High, Durable Minimal Residual Disease Negativity (MRD–) with Venetoclax + Rituximab (VenR) in Relapsed/Refractory (R/R) CLL: MRD Kinetics from Phase 3 MURANO Study; Hillmen et al.;Abstract 7508; Oral Abstract Session; Sunday, June 3, 2018; 11:57 a.m.-12:09 p.m. CT
  • Phase 1b Study of Venetoclax in Combination with Azacitidine in Patients with Treatment-Naïve Higher-Risk Myelodysplastic Syndromes; Fong et al.; Abstract TPS7082; Poster Session; Monday, June 4, 2018; 8:00 a.m.-11:30 a.m. CT
  • Management and Outcomes of 222 CLL Patients (pts) Treated with Venetoclax (VEN) in the Real World; Nabhan et al.; Abstract 7529; Poster Session; Monday, June 4, 2018; 8:00 a.m.-11:30 a.m. CT
  • Mitigation of Tumor Lysis Syndrome (TLS) Complications with Venetoclax (VEN) in CLL; Davids et al.;Abstract 7526; Poster Session; Monday, June 4, 2018; 8:00 a.m.-11:30 a.m. CT
  • A Phase 1/2, Multicenter, Dose-Escalation and Expansion Study of Combination Therapy with Venetoclax, Daratumumab, and Dexamethasone (with and without Bortezomib) in Subjects with Relapsed or Refractory Multiple Myeloma; Bueno et al.;Abstract TPS8061; Poster Session; Monday, June 4, 2018; 8:00 a.m.-11:30 a.m. CT
  • Durability of Response to Venetoclax (VEN) in Patients with CLL Who are Refractory to or Relapsed After Ibrutinib and/or Idealisib; Byrd et al.;Abstract 7512; Poster Discussion Session; Monday, June 4, 2018; Poster 8:00 a.m.-11:30 a.m. CT; Discussion 1:15 p.m.-2:30 p.m. CT
  • Durable Response with Venetoclax in Combination with Decitabine or Azacitadine in Elderly Patients with Acute Myeloid Leukemia (AML); Dinardo et al.;Abstract 7010; Clinical Science Symposium; Monday, June 4, 2018; 4:30 p.m.-6:00 p.m. CT
  • Feasibility and Implementation of Geriatric Assessment Measures and Patient-Reported Outcomes in Acute Myeloid Leukemia; Klepin et al.;Publication only

Depatuxizumab mafodotin (depatux-m; ABT-414)

• Updated Results of the INTELLANCE 2/EORTC Trial 1410 Randomized Phase II Study on Depatux–M Alone, Depatux-M in Combination with Temozolomide (TMZ) and Either TMZ or Lomustine (LOM) in Recurrent EGFR Amplified Glioblastoma (NCT02343406); Van Den Bent et al.;Abstract 2023; Poster Session; Saturday, June 2, 2018; 1:15 p.m.-4:45 p.m. CT
  • Effect of Therapeutic Pressure on Stability of EGFR Amplification in Glioblastoma; Ahluwalia et al.;Abstract 2033; Poster Session; Saturday, June 2, 2018; 1:15 p.m.-4:45 p.m. CT

Rovalpituzumab tesirine (Rova-T)

• Efficacy and Safety of Rovalpituzumab Tesirine in Patients with DLL3-Expressing, ≥ 3rd Line Small Cell Lung Cancer: Results from the Phase 2 TRINITY Study; Carbone et al.;Abstract 8507; Oral Abstract Session; Monday, June 4, 2018; 10:12 a.m.-10:24 a.m. CT
  • Incidence of Pre-Treatment and Off-Treatment Pericardial and Pleural Effusions by Line of Therapy in Patients with Small Cell Lung Cancer: An Analysis of Electronic Health Records Data; Jiang et al.;Publication only

Veliparib

• Phase 2 Study of Veliparib Plus FOLFIRI ± Bevacizumab versus Placebo Plus FOLFIRI ± Bevacizumab in Metastatic Colorectal Cancer; Gorbunova et al.;Abstract 3543; Poster Session; Sunday, June 3, 2018; 8:00 a.m.-11:30 a.m. CT
  • Veliparib in Combination with Nivolumab and Platinum Doublet Chemotherapy (CT) in Metastatic/Advanced NSCLC; Clarke et al.;Abstract 3061; Poster Session; Monday, June 4, 2018; 8:00 a.m.-11:30 a.m. CT

Elotuzumab (Marknadsförs i Sverige av Bristol-Myers Squibb)

• Extended 5-y Follow-up (FU) of Phase 3 ELOQUENT-2 Study of Elotuzumab + Lenalidomide/Dexamethasone (ELd) vs Ld in Relapsed/Refractory Multiple Myeloma (RRMM); Lonial et al.;Abstract 8040; Poster Session; Monday, June 4, 2018; 8:00 a.m.-11:30 a.m. CT

ABBV-075 (Mivebresib)

• First-in-Human Study of ABBV-075 (mivebresib), a Pan-Inhibitor of Bromodomain and Extra Terminal (BET) Proteins, in Patients (pts) with Relapsed/Refractory (RR) Acute Myeloid Leukemia (AML): Preliminary Data; Borthakur et al.;Abstract 7019; Poster Discussion Session; Monday, June 4, 2018; Poster 8:00 a.m.-11:30 a.m. CT; Discussion 11:30 a.m.-12:45 p.m. CT
  • Gene Expression and Cytokine Modulation in a First in Human (FIH) Study of a Pan BET Inhibitor ABBV-075 in Solid Tumors; O'Neil et al.;Abstract 2570; Poster Session; Monday, June 4, 2018; 8:00 a.m.-11:30 a.m. CT
  • Results of the First-in-Human Study of ABBV-075 (mivebresib), a Pan-Inhibitor of Bromodomain (BD) and Extra Terminal (BET) Proteins, in Patients (pts) with Relapsed/Refractory (R/R) Solid Tumors; Piha-Paul et al.;Abstract 2510; Poster Discussion Session; Monday, June 4, 2018; Poster 8:00 a.m.-11:30 a.m. CT; Discussion 3:00 p.m.-4:15 p.m. CT
  • Uveal Melanoma Treated with Pan-BET Inhibitor ABBV-075: Results from the Phase 1 M14-546 study; Patel et al.;Publication only

ABT-165

• ABT-165 Plus FOLFIRI vs Bevacizumab (bev) Plus FOLFIRI in Patients (pts) with Metastatic Colorectal Cancer (mCRC) Previously Treated with Fluoropyrimidine/Oxaliplatin and Bev; Wainberg et al.;Abstract TPS3619; Poster Session; Sunday, June 3, 2018; 8:00 a.m.-11:30 a.m. CT

Biomarkers

• Correlation Between Gene Expression and Prognostic Biomarkers in Small Cell Bladder Cancer (SCBC); Koshkin et al.;Abstract 4546; Poster Session; Saturday, June 2, 2018; 8:00 a.m.-11:30 a.m. CT

Bromodomain and Extra-Terminal motif (BET) inhibitors

• Preclinical Evidence for Thrombocytopenia Associated with Bromodomain Extra-Terminal (BET) inhibition therapy; Mantena et al.;Publication only

Immuno-Oncology

• ICR Gene Signature to Identify Differential Immune Landscapes in Anatomic Subsites of Head and Neck Squamous Cell Carcinomas and Implications in Personalized Medicine; Pai et al.;Abstract 6052; Poster Session; Saturday, June 2, 2018; 1:15 p.m.-4:45 p.m. CT

PF-06647020 (PF-7020)

• Clinical Pharmacology Assessment of PF-06647020 (PF-7020), an Antibody-Drug Conjugate (ADC) Targeting Protein Tyrosine Kinase 7 (PTK7), in Adult Patients (pts) with Advanced Solid Tumors; Xuan et al.;Abstract 2574; Poster Session; Monday, June 4, 2018; 8:00 a.m.-11:30 a.m. CT
  • PF-06647020 (PF-7020), an Antibody-Drug Conjugate (ADC) Targeting Protein Tyrosine Kinase 7 (PTK7), in Patients (pts) with Advanced Solid Tumors: Results of a Phase I Dose Escalation and Expansion Study; Sachdev et al.;Abstract 5565; Poster Session; Monday, June 4, 2018; 1:15 p.m.-4:45 p.m. CT

Abstracts för ASCO 2018 finns tillgängliga på: http://am.asco.org/abstracts

De godkända läkemedel som innehåller substanserna venetoklax, ibrutinib och elotuzumab samt övriga forskningssubstanser under utveckling studeras för indikationer som ännu inte är godkända, och vars säkerhet och effekt inte har utvärderats färdigt.

Mer information om respektive substans samt referenser finns i det globala pressmeddelandet:

Här kan du läsa mer om AbbVies arbete inom onkologi:http://abbvieoncology.com

AbbVie är ett forskande biopharmaföretag som arbetar för att hitta lösningar på svåra sjukdomar. I nära samarbete med flera aktörer i samhället driver vi hållbara vårdlösningar, med målet att förbättra livet för människor som påverkas av sjukdom. Våra fokusområden är immunologi, neurologi, onkologi och virologi. Vi vill även bidra till det samhälle vi lever i och samarbetar därför i flera initiativ kring socialt ansvar.Vi är representerade i 170 länder och har cirka 29 000 medarbetare. I Sverige har vi cirka 140 medarbetare och huvudkontor i Solna. 2018 utsågs vi, för fjärde året i rad, till en av Sveriges bästa arbetsplatser. För mer information besök www.abbvie.se eller följ oss på Facebook och Twitter @abbvie_se.