FDA ger genombrottsstatus till nästa generations hepatit C-behandling från AbbVie

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2016 11:29 CEST

• Just nu pågår fas 3-studier med glecaprevir/pibrentasvir som utvärderar behandling av kronisk hepatit C för alla genotyper, 1-6 (så kallad pangenotypisk behandling)

Läs hela det globala pressmeddelandet här.

Ytterligare information om AbbVies utvecklingsprogram inom hepatit C finns på www.clinicaltrials.gov

För mer information kontakta:

Erica Gruvberg, kommunikationschef AbbVie, e-post: erica.gruvberg@abbvie.com, mobil: 0701-680860

AbbVie är ett forskande biopharmaföretag som bildades år 2013 efter delningen av Abbott. Med hjälp av kunniga och engagerade medarbetare och en unik innovationsstrategi arbetar vi för att hitta lösningar på svåra sjukdomar med målet att förbättra livet för människor som påverkas av sjukdom. Vi är representerade i 170 länder och har cirka 28 000 medarbetare. I Sverige har vi cirka 140 medarbetare och huvudkontor i Solna. För mer information om företaget besök www.abbvie.se och www.abbvie.com, följ @abbvie_se på Twitter eller se karriärmöjligheter på vår Facebook- eller LinkedIn-sida.