Johanna - ny fabrikschef för Abetongs fabrik i Falkenberg

Nyhet   •   Aug 10, 2015 14:13 CEST

Johanna Ivarsson är ny chef för Abetongs fabrik i Falkenberg. Hon ersätter Håkan Nilsson, som gått vidare till en tjänst som sportchef för Falkenbergs FF.

Johanna kommer närmast från en tjänst som produktionschef på NMC Sverige AB. Hon är civilingenjör, industriell ekonomi, från Lunds Universitet.

Abetongs fabrik i Falkenberg är en av företagets totalt sex fabriker. Falkenbergsfabriken sysselsätter drygt 90 personer. Här tillverkas betongelement såsom väggelement, plattor, balkonger och pelare samt nyckelfärdiga teknikhus.

Abetong har under mer än 70 år utvecklat produkter och system inom områdena anläggning, hus och lantbruk och är idag ett av landets ledande företag när det gäller prefabricerade betongkonstruktioner. Företaget sysselsätter drygt 500 personer. Huvudkontoret finns i Växjö. Tillverkning sker vid fabrikerna i Falkenberg, Hallstahammar, Kvicksund, Varberg och Vislanda. Försäljningskontor finns på 14 orter i Sverige. Abetong ingår i den internationella byggmaterialkoncernen HeidelbergCement, som har cirka 45 500 anställda i fler än 40 länder.