AB Kristianstadsbyggen nominerade till Kundkristallen för nöjdast hyresgäster

AB Kristianstadsbyggen nominerade till Kundkristallen för nöjdast hyresgäster

​För femtonde året delas fastighetsbranschens prestigefyllda pris, ”Kundkristallen”, ut på Berns Salonger i Stockholm. ABK är nominerade i kategorin Högsta profil, en kategori där man mäter om man trivs med sin hyresvärd, om man kan rekommendera sin hyresvärd samt hur starkt varumärket är. Vinnaren offentliggörs den 6 februari.

- Det är hedrande att våra hyresgäster är så nöjda att vi blivit nominerade i konkurrens med många duktiga bolag, säger Henrik Strand, vd på ABK. Det resultat vi har fått ger oss inte bara ett kvitto på det goda arbete som våra medarbetare gör, utan också ovärderlig kunskap om hur vi ska arbeta för att bli ännu lite bättre.

ABK får mycket höga betyg av hyresgästerna: 92,3 % trivs med ABK som värd och förvaltare, och exakt lika många kan rekommendera ABK som värd och förvaltare till vänner och bekanta.

Kundkristallen är ett unikt pris där privata och kommunala fastighetsbolag tävlar i kvalitet och service. Vinnare blir de som av sina hyresgäster utsetts till Sveriges bästa hyresvärdarArrangör av priset är AktivBo, som regelbundet gör oberoende mätningar av kundnöjdhet hos fler än 300 fastighetsbolag med totalt mer än 1 500 000 lägenheter.