ABK byggstartar Lugnet - 48 nya hyresrätter på Östermalm i Kristianstad

Pressmeddelande   •   Jan 13, 2020 15:01 CET

Idag sattes spaden i jorden för ​ABK:s nyproduktionsprojekt Lugnet i Kristianstad. Huset med sina 48 lägenheter ligger på Österlånggatan 21 E-F på Östermalm, ett centralt men lugnt läge. Till hösten 2021 ska huset vara klart för inflyttning.

– Det är roligt att vi kan bygga fina hyresrätter här, säger ABK:s vd Henrik Strand. Östermalm är ett lugnt och populärt område med närhet till det mesta.

Huset kommer att innehålla ettor, tvåor, treor och fyror, och alla lägenheter kommer att ha inglasad balkong och golvvärme. Huset har låg energiåtgång och på taket kommer solceller monteras för miljövänlig elproduktion.

Lägenheterna kommer att hyras ut under hösten 2020, och inflyttning kommer att ske under hösten 2021.

Entreprenör är JSB och huset är ritat av Krook & Tjäder arkitektkontor

Kommentarer (0)