Andie Lahdo CEO of ABS Wheels

Andie Lahdo nominerad till årets innovatör

ABS Wheels VD och ägare har i dagarna nominerats till årets innovatör av Sigtuna näringsliv. Priset delas ut till en person, ett team eller ett företag som tagit en idé vidare genom att tänka nytt i sitt entreprenörskap, eller genom att introducera en ny vara eller tjänst på marknaden.

Andie Lahdo är uppfinnaren bakom ABS360 konan som möjliggör det för en och samma fälg att passa flertalet bilar. Systemet ABS360 används idag av flera svenska och internationella fälgaktörer som exempelvis Dynamic Wheel Group i USA.

-Riktigt roligt att få vara med i listan och jag vill tacka Sigtuna kommun samt organisationen Företagarna som står bakom näringslivsgalan, ett fantastiskt initiativ säger Andie

Lösningen har tidigare visats på svenskt uppfinnarmuseum som rankat Andie till en av månadens uppfinnare. Den har även uppmärksammats hos tidningar som Auto Motor Sport.