Diplom

ABS Wheels är bäst i branschen på Facebook

Nischad utbildning mäter årligen tusentals Facebook sidor från olika branscher. Dom sajterna som utmärker sig mest vinner priset Guldapplåden.

Nischad.se har många kunder som exempelvis Hedin Bil, if, Forex bank och metro. Ägare och VD Fredrik Sunmo har utsett ABS Wheels till Sveriges bästa däckförsäljningsföretag på Facebook.

- Social media blir som bäst när företaget och följarna har ett utbyte av varandra. Vi har alla sett pompösa Facebooksidor som på en näst intill hörbar och dryg dialekt, berättar hur allt är och hur det står till med både det ena och det andra. Och så har vi ABS Wheels som fantastiskt bra lyckas med att få ett genuint engagemang från sina följare. Vilket blir roligt och intressant för både följarna, förbipasserande blivande kunder och självklart även för ABS Wheels som i slutändan betalar löner till de anställda, för just de pengarna de drar in genom denna sida. Grattis ännu en gång, ni är väl värda uppmärksamheten säger Fredrik Sunmo VD Nischad Utbildning

Varför har vi hamnat längst upp i listan?

- Det jag och vi på Nischad utbildning har gjort är att kika på hur bra ni är på att skapa engagemang bland följarna, d.v.s. hur stor andel av er Facebooksidas följarskara som faktiskt kastar iväg en liten gilla-markering, kommentar eller delning ibland. Jag har även tittat på hur stor följarskaran är, samt hur ofta ni lägger ut inlägg." Jag utgår från varje inlägg ni publicerat de senaste månaderna och mäter hur väl det tagits emot i form av Gilla-markeringar, kommentarer och delningar säger IT Gurun Rickard Eriksson, skaparen av Lunarstorm.

ABS Wheels har en följarskara på närmare 24 tusen svenskar, jämför man med andra i branschen så är följarskaran i vissa fall upp till 50 gånger större.

- En like betyder ingenting! En hugad spekulant som ställer frågor eller en nöjd kund som rekommenderar, är det som idag skiljer ett framgångsrikt företag och någon som planerar neddragningar avslutar Rickard Eriksson

ABS Wheels ägare och VD är glad över nyheten och har idag köpt tårta för att fira det med personalen.

- Det är fantastiska nyheter, vi är självklart glada över att ha blivit uppmärksammade avslutar Andie Lahdo