Till vänster; Kave Arastoupour tillsammans med ABS Wheels VD Andie Lahdo

ABS Wheels öppnar i Smista allé

Smista Allé är bilhandlarnas mekka. I området finns British Motor Group, Porsche, BMW, Ford och många fler. ABS Wheels har gjort ett avtal med The wash grundaren Kave Arastoupour om att placera ABS utbud i butiken.

- Kave som äger verksamheten i Smista ska representera ABS Wheels för den södra delen av Stockholm, vi verkar idag norr om stockholm så en butik till i södra Stockholm blir som en dröm, vi vet redan nu att fler fysiska butiker ökar E-handeln säger Andie Lahdo, ABS Wheels VD

Butiken är skyltad med ABS Luxury Wheels, längs motorvägen kan man idag se ABS logga lysa. För knappt två veckor sedan byggde Vimmerby bildemontering i Vimmerby även ett showroom med ABS lyxigaste modeller.

Enligt Kave drar smista allé mycket uppmärksamhet, redan nu innan öppning har några av områdets handlare varit på besök. I april månad öppnar butiken upp för allmänheten, då planerar Kave att hyra in en foodtruck märsta för att bjuda området på gratis mat och reklamartiklar.

- Det känns mycket bra att få samarbeta med ABS Wheels som har ett etablerat varumärke i fälgsverige, jag tror att vi kan göra succé mot b2b delen främst, i min lokal kommer bland annat svenska fordonsakademin att hålla sina utbildningar säger Kave, ägare till den nya anläggningen.

Smista Allé ingång till fastigheten där bla ABS Wheels kommer synas

Taggar