ABS Wheels utökar serien med transportfälgar

Pressmeddelande   •   Jun 12, 2019 07:25 CEST

Exempel på tung lastbil

Aluminiumfälgar behövs även hos bussar och tyngre fordon inom transportsegmentet så som lastbil, buss och lastvagn.

Hos ABS Wheels hittar man normalt Europas populäraste fälgmärken för vanliga fordon så som sportbilar, familjebilar, SUV och sedaner.

-Vi vill komplettera utbudet ytterligare genom att öppna en ny kanal, i Sverige är det inte många aktörer som säljer just fälg till den tyngre transportsegmentet och det är där vi nu kommer att erbjuda två fälgmodeller säger ABS Wheels VD, Andie Lahdo

Tunga fordon behöver robusta fälgar som klarar av extremt tunga vikter, lastbilar och lastvagnar tillhör den kategorin av fordon som passerar viktgränsen 5 ton. Normalt har vanliga bilfälgar i Sverige en viktstandard från 3–5 ton.

ABS Truck edition blir därför ett ytterligare komplement till ABS Wheels hundratals modeller. Satsningen gör företaget till en helhetsleverantör.

-På vår näthandel har vi fälgar samt kompletta hjul till lätta lastbilar och tyngre fordon. Fördelen med ABS Truck edition blir att vi även kommer att kunna ha något till tunga lastbilar något som blir unikt, det ända som fattas är att öppna upp för motorcyklar men där tror jag inte att det finns en framtid än säger Andie

Bra att veta:

Fälgarna finns till lastbilar och tunga släpvagnar i dimmensionerna:6.00x17.5, 6.75x17.5, 7.50x19.5, 8.25x19.5, 7.50x22.5, 8.25x22.5, 9.00x22.5, 11.75x22.5, 14.00x19.5, 13.00x22.5, 14.00x22.5, 15.00x22.5, 17.00x22.5

ABS Truck edition släpps 2020-01-14