E-handlarens kunder får gratis Powerbanks

Pressmeddelande   •   Maj 21, 2019 07:11 CEST

ABS Wheels huvudkontor.

Du som bilägare måste enligt lag ha en bilförsäkring. Du kan teckna en billig trafikförsäkring eller en dyrare helförsäkring , men bilen måste vara försäkrad. Det är du som försäkringstagare som beslutar vilken omfattning du vill ha och hos vilket försäkringsbolag du vill teckna din försäkring.

ABS Wheels har inlett ett samarbete med en av Sveriges ledande prisjämförelsesajter - Insplanet.com

Samarbetet går ut på att ABS svenska kunder får tillgång till en extern sida för att jämföra sin bilförsäkring, i samband med tecknandet får man även en Powerbank på köpet.

- I vår bilpanel har vi sett att majoriteten av våra kunder kör med en halvförsäkring eller mer och just därför samarbetar vi nu med Insplanet för att ge våra kunder chansen att sänka sina månadskostnader säger Andie Lahdo, ABS Wheels VD.

Det är ett känt faktum att många svenska bilister upplever det svårt och jobbigt med bilförsäkringar. Tjänsten Insplanet.com hjälper konsumenterna att få rätt bilförsäkring till ett bättre pris!

- Insplanets data visar att det bara skiljer 735 kr i snitt mellan en trafikförsäkring och halvförsäkring, men om man tittar på skillnaderna på det skydd man får hos det olika omfattningarna skiljer sig det markant! Det kan alltså löna sig i längden att inte alltid gå för det billigaste alternativet säger Tomas Jonson, VD på Insplanet.

Mer om insplanet

Insplanet koncernen utvecklar och driver digitala konsumenttjänster och varumärken med huvudsaklig inriktning mot försäkringar och privatlån. Bolaget har idag en ledande position inom jämförelse och förmedling av sakförsäkringar mot konsument via jämförelsesajten Insplanet.com