Dubbdäck

Pressmeddelande   •   Jun 05, 2015 15:51 CEST

Billiga och bra dubbdäck inför den svenska vintern.

Dubbdäck blev allt vanligare under 1960-talet och har fortfarande mycket starka ställningar på marknaden. Dubbdäcket fungerar bäst på isiga vägar då dubbarna biter sig fast på isen och ger säkrare väghållning. Det är bra eftersom att dom är kända för att jämna ut väglagets snabba växlingar och det är även ett bättre val för det bilägare som är osäkra. Dubbdäck är inte direkt miljöns bästa kompis men vi rekommenderar den för alla osäkra bilister som är lite rädda inför vintern, trots allt är den svenska vintern rätt hård!
Kör lugnt och fint med dina dubbdäck för det går inte att ersätta dubbarna för det dubbar som lossnat, viktigt att veta : M&S är märkningen för vinterdäck.

Vart ska man köpa sina dubbdäck?
Köp dina däck hos abswheels och spara pengar jämfört med andra däckhandlare. Våra dubbdäck kan du skifta hos oss direkt vid köp och du kan även köpa dubbdäcken online hos oss. Dubbdäck är bra för dig som är en aning osäker bilist just därför är det viktigt att du väljer dubbdäck som är anpassade efter dina behov. Kom ihåg priset är inte allt utan kvaliten och märket är det viktigaste vid köp av dubbdäck.

dubbdäck

Mer information angående dubbdäck och odubbade däck.
Det finns dubbdäck som är både dubbade och odubbade, det odubbade kallas för friktionsdäck och är sådanna däck som är gjorda för att fungera på vintern (fast utan dubb) just i Stockholm exempelvis är det vanligt med friktionsdäck och går du norr ut mot sverige så är det dubb som gäller bland folket. Hur gör man för att placera vinterdäcken rätt och för att minska slitage? jo sätt dom två bästa dubbdäcken du har bak i bilen och det mindre bra har du fram på så sätt minskar du risken för att bilen blir överstyrd. Ålder och annan faktor bland dubbdäck är ju själva gummit som på vintern blir hårdare och även äldre detta förstör däcket så försök alltid att köpa nya dubbdäck inför varje vinter ( rekommendation )
Förvaring utav dubbdäck? Förvara den där det är mörkt och svalt så håller det länge! Hur är det med regler inför vintern när och var får det användas? Ett dubbdäck är framtaget för vinterkörning och är därför märkta med ms, m-s, m+s och m&s och man ska använda dubbdäcken mellan 1/10 och 15/3 och kom också ihåg att det är minst 3 millimeter som gäller för dubbdäck (godkända enl trafikverket & polisen)

Vinterdäck dubbade

Friktionsdäck

www.abswheels.se ”lite fräckare fälgar, mycket bättre priser”.