Abstracta AB stärker sin position som akustikleverantör via förvärv av S-Line Office AB

Lammhult den 17 juni 2016

Idag kan Abstracta AB stolt presentera att vi igår förvärvat samtliga tillgångar i S-Line Office AB med huvudkontor och tillverkning i Hallsberg. Detta är ytterligare ett steg i att befästa vår starka position som seriös akustikleverantör. S-Line omsatte under 2015, 20 MSEK. S-Line Office akustikprodukter för kontor samt receptionsdiskar passar utmärkt ihop med Abstractas befintliga sortiment. Tillsammans kommer dessa kollektioner göra Abstracta till en ännu mer heltäckande leverantör inom akustik och inspirerande kontorsmiljöer. För mer detaljerad beskrivning över S-Lines sortiment gå in på www.sline.se

Ledning, försäljning och marknadsföring av S-Lines produkter kommer att hanteras av Abstractas befintliga organisation. Viss verksamhet samt produktion kommer att fortsätta som tidigare i Hallsberg med delar av befintlig personal. S-Line som bolag kommer alltså inte finnas kvar.

Peter Jiseborn
VD, Abstracta AB

• #abstractasoundscapes

Om Abstracta:

”Med kunskap och erfarenhet utvecklar Abstracta produkter för en inspirerande kontorsmiljö”

Som en av pionjärerna inom akustikområdet, har Abstracta anammat det ökande intresset för ljudabsorption och en mer effektiv arbetsmiljö. Till skillnad från visuella landskap är ljudlandskapen inte synliga. Ljudet försvinner inte när vi stänger våra ögon. Ljudlandskapen som omger oss är ständigt närvarande och de påverkar oss mer än vi tror. Detta är något som Abstracta tagit fasta på och har med sin kunskap kring detta område utvecklat produkter för att skapa bra ljudlandskap för olika typer av kontorsmiljöer. Abstracta är ett svenskt företag med en egen fabrik i Småland där både produktion och utveckling sker. Företaget har varit verksamt sedan 1972 och ca 50 % av tillverkningen exporteras i dag världen över.

Abstracta är en del av Lammhults Design Group.