AcadeMedia förvärvar Göteborgs Reklambyråskola

Pressmeddelande   •  Aug 07, 2003 12:33 CEST

AcadeMedia Education har förvärvat Göteborgs Reklambyråskola. Genom förvärvet vidgar AcadeMedia sin verksamhet inom media och ny mediateknik till att även omfatta kreativa utbildningar.

Göteborgs Reklambyråskola har en mångårig tradition av att utbilda copywriters åt reklambyråerna. Skolan har varit en plantskola för dem som vill bli reklamkreatörer och på senare år har skolan kompletterats med en utbildning till Art Director. Skolan har en stark förankring i näringslivet tack vare sina yrkesverksamma lärare och ett utvecklingsråd med representanter från några av de främsta reklambyråerna i Västsverige.

Förvärvet av Göteborgs Reklambyråskola ligger i linje med Academedias förvärvsstrategi. Göteborgs Reklambyråskola tillför ny kompetens och AcadeMedia utvídgar sin verksamhet genom att kunna leverera utbildningar för ytterligare två eftertraktade yrkesgrupper, Art Directors och Copywriters.

En Art Director och copywriter måste ha hög kreativitet, förmåga att se kommunikationsproblem med friska ögon och kunna tänka i helhetskoncept. Och framför allt: inte ge upp förrän den goda idén infinner sig. Idén som gör reklamkampanjen intelligent, effektiv och originell. Duktiga reklamkreatörer är en bristvara. Reklambyråerna letar ständigt efter nya talanger för att säkra återväxten på företagen, säger säljaren av Göteborgs Reklambyråskola, Tommy Falonius.

Tommy Falonius som byggt upp Göteborgs Reklambyråskola kommer fortsättningsvis att vara aktiv inom verksamheten som ansvarig för affärsutveckling. I min nya roll får jag mer tid till expansion av verksamheten, säger Tommy Falonius

Stockholm den 7 augusti 2003
AcadeMedia AB (publ)
Lars G Mattsson

För ytterligare information, kontakta:
Lars G Mattsson, CEO Academedia AB (publ), lars.g.mattsson@academedia.se
Phone: +46 (0)8 562 156 02 Mobile +46 (0)704 40 40 64
Tommy Falonius, +46 733 41 44 70

AcadeMedia är ett konsult- och utbildningsföretag som använder modern teknik, interaktiv pedagogik samt media för att skapa enastående inlärningsresultat för individer och mätbar nytta för organisationer. AcadeMedia finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Gävle och Köpenhamn. AcadeMedia är noterat på Stockholmsbörsens O-lista.