ACADEMEDIA FÖRVÄRVAR UTBILDNINGSFÖRETAGET ARENA COLLEGE I MALMÖ

Pressmeddelande   •  Apr 25, 2003 20:50 CEST

AcadeMedia har förvärvat utbildningsföretaget Arena College i Malmö. Genom affären stärker AcadeMedia ytterligare sin position som totalleverantör av yrkesinriktad IT-utbildning.

Köpet av Arena College ligger i linje med Academedias förvärvsstrategi. Arena College tillför spetskompetens inom bland annat datasäkerhet och nätverk. Genom detta förvärv breddar Academedia sitt utbud av 2-åriga kvalificerade yrkesutbildningar (KY).

Under 2003 tillför Arena College två stycken två-åriga KY-utbildningar inom datasäkerhet och nätverk med totalt etthundra studenter.

Förvärvet av Arena College påverkar Academedias omsättning med 3 MSEK under 2003 samt 3,3 MSEK under 2004. Verksamheten kommer att bidra positivt till Academedias lönsamhet redan under Q2 2003.

För ytterligare information, kontakta:

Lars G Mattsson, CEO Academedia AB (publ), lars.g.mattsson@academedia.se
Phone: +46 (0)8 562 156 02 Mobile +46 (0)704 40 40 64

-----------------------------------------------------------------------------------------------
AcadeMedia är ett konsult- och utbildningsföretag som använder modern teknik, interaktiv pedagogik samt media för att skapa enastående inlärningsresultat för individer och mätbar nytta för organisationer. AcadeMedia finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Gävle och Köpenhamn. AcadeMedia är noterat på Stockholmsbörsens O-lista.