AcadeMedia lanserar Jobbmentorlinjen

Pressmeddelande  •  2010-11-10 11:33 CET

Syftet med Jobbmentorlinjen är att stödja arbetslösa ungdomar i deras personliga och professionella utveckling. Adepterna i programmet får kunskap och utveckling utifrån just sina personliga förutsättningar och behov. Jobbmentorlinjen drivs av Eductus, en verksamhet inom AcadeMedias vuxenutbildningssegment. Eductus har stor erfarenhet av jobbcoachning och är en av Sveriges största leverantörer till Arbetsförmedlingen.

– Våra mentorer har mycket goda kunskaper om arbetsmarknadens olika branscher och ett stort kontaktnät som man ofta saknar som ny på arbetsmarknaden. Vi vill ge adepterna tips, idéer och bjuda på våra erfarenheter som vi har samlat på oss under vårt yrkesverksamma liv, säger Carina Swerlander HR-direktör på AcadeMedia.

– En mentor kan bli ett ovärderligt bollplank, särskilt om mentorn har gjort den karriärresa som deltagaren kanske själv just står i startgroparna för att påbörja. Att jobba med en mentor är ett utbyte, ett ömsesidigt utvecklande samtal, säger Susanne Christenson, verksamhetschef på Eductus.

Programmet löper under sex månader. Adepten träffar sin mentor en timme åt gången vid åtta tillfällen. Mentorn kommer att vara ett stöd på vägen in på arbetsmarknaden och bidrar med sina kunskaper, erfarenheter och kontaktnät. Deltagarna får en bra referens att ta med i sitt CV. Information om programmet och våra mentorer finns på www.academedia.se.

För mer information kontakta:
Carina Swerlander, HR-direktör AcadeMedia Mobil: 08-794 42 76 E-post: carina.swerlander@academedia.se Susanne Christenson, verksamhetschef på Eductus Telefon: 031-704 80 43 E-post: susanne.christenson@eductus.se

AcadeMedia är Sveriges största utbildningsföretag. Vi har omkring 44 000 förskolebarn och elever samt cirka 20 000 vuxenstuderande i våra verksamheter. Vi har drygt 240 enheter och 7 000 anställda.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom