AcadeMedia stärker sin position inom ny media – KY-myndigheten beviljar utbildning inom spelarkitektur

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2005 10:42 CEST

AcadeMedia har en stark position inom IT och media. När KY-myndigheten nu stödjer en tvåårig utbildning inom spelarkitektur i Göteborg stärker AcadeMedia sin position ytterligare.

- Utbildningen inom spelarkitektur är unik. Vi har ett starkt stöd från mediebranschen, med ett flertal tunga reklambyråer, produktionsbolag och webbyråer som alla varit engagerade i utbildningens utformning. Det finns en stark efterfrågan av människor som kan utforma spel i olika sammanhang, inom dessa branscher, med olika mål. Allt från simuleringar, pedagogiska spel och e-learning för underhållning, skolor och Internet – i alla möjliga kanaler, säger Eva Appelgren, Marknadsområdesansvarig för vuxenutbildning inom AcadeMedia.

- Vi nyttjar våra erfarenheter från olika enheter inom AcadeMedia i denna framtidsutbildning. Kvalificerade Yrkesutbildningar är ett viktigt område för oss, säger Marcus Strömberg, VD på AcadeMedia.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Marcus Strömberg, VD, 0704 - 40 40 64
Eva Appelgren, Marknadsområdesansvarig för vuxenutbildning, 0704 - 40 40 50

AcadeMedia levererar tjänster och produkter för kompetensutveckling som skapar bestående resultat. AcadeMedias huvudkontor finns i Kista, Stockholm. Bolaget är etablerat på ca 40 platser i Sverige, samt i Köpenhamn och Oslo. AcadeMedia är noterat på Stockholmsbörsens O-lista.