Anna Kinberg Batra besöker Hermods SFI i Solna

Pressmeddelande   •   Jan 28, 2016 10:25 CET

Imorgon ska Moderaternas partiledare Anna Kinberg Batra besöka Hermods SFI-utbildning i Solna. Under besöket ska hon bland annat vara med på en SFI-lektion.

– Det är väldigt roligt att Anna Kinberg Batra vill komma till oss för att se hur vi jobbar med våra SFI-kurser, säger Philippa Börjesson som är utbildningsansvarig för Hermods SFI i Solna.

Runt 300 personer läser just nu på någon av Hermods SFI-utbildningar i Solna. Kurserna hålls på förmiddagar, eftermiddagar och på kvällar. Verksamheten erbjuder samtliga studievägar och kurser inom SFI - studievägar 1,2 och 3 samt kurserna A-D. Man erbjuder också kurser på distans.

Philippa Börjesson tycker att det är bra att politiker, inte minst partiledare, gör verksamhetsbesök.

– Integrationsfrågan är ju aktuell, därför känns det extra viktigt att vi har ett bra samarbete mellan utbildningsanordnare och beslutsfattare i Sverige. Förhoppningsvis kan vi ge Anna Kinberg Batra en inblick i den situation som våra elever befinner sig i och hur deras vardag med SFI-studier ser ut, säger hon.

AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas i hela utbildningskedjan. Våra 12 000 medarbetare på drygt 500 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningsenheter har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 140 000 barn, elever och deltagare som går i våra verksamheter under ett år ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål.

Alla som valt oss ska få de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential och vi ger garantier när det gäller utbildning, kvalitet, öppenhet och trygghet.

Vi är Skandinaviens största utbildningsföretag – vår storlek skapar trygghet och stabilitet.