Didaktus tilldelas antivåldsstipendium

Pressmeddelande  •  2012-06-29 18:16 CEST

Didaktus Teoretiskas juridikklass har idag tilldelats Antivåldsstipendiet för sitt förslag på kommunikationskampanj för att påverkar ungas attityder till våld.

Priset är på 100 000 kronor och delas av ut av Stöldskyddsföreningen, Efterlyst och Peace & Lovefestivalen. Syftet med stipendiet är att engagera unga i arbetet med attitydförändringar kring våld.

Juryns motivering lyder: ”TILLSAMMANS KAN VI STOPPA DET” har mycket god potential att nå ut med sitt antivåldsbudskap till målgruppen. Bidraget är en kreativ lösning som kommunicerar budskapet rakt och tydligt. Film och musik samspelar på ett positivt sätt och visar att världen kan förändras och att var och en kan göra skillnad genom att våga ta ställning mot våld.”

Här är det vinnande bidraget:

Läs mer: Stöldskyddsföreningens pressmeddelande

Annika Hanberger, rektor Didaktus Teoretiska Gymnasium
0702127347

AcadeMedia är Sveriges största utbildningsföretag. Vi har omkring 44 000 förskolebarn och elever samt cirka 20 000 vuxenstuderande i våra verksamheter. Vi har drygt 240 enheter och 7 000 anställda.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom