Fem skolor på väg in i AcadeMedia

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2013 09:02 CEST

AcadeMedia kom i slutet av maj överens med JB Education om att ta över fyra grundskolor och ett gymnasium. Veckan därefter försattes JB Education i konkurs. Avtal har nu träffats med Konkursförvaltaren kring villkoren för att genomföra denna överenskommelse och övergången till AcadeMedia blir klar så snart SkolInspektionen fattat beslut om att AcadeMedia kan bli ny huvudman för skolorna.

- Vi arbetar sedan i början av juni med planeringen av integrationen av dessa skolor i AcadeMedia och ser fram emot att välkomna dem när SkolInspektionen sagt sitt, säger Martin Sandgren, som är vice VD och operativ chef på AcadeMedia.

De skolor det gäller är Designgymnasiet i Nacka, samt grundskolorna Galären i Karlskrona, Karin Boye i Motala, Växthuset i Mölndal samt Lödde i Löddeköpinge. Skolorna har tillsammans cirka 1 400 elever.

Paula Hammerskog, 0733 34 87 50, paula.hammerskog@academedia.se

AcadeMedia är Sveriges största utbildningsföretag. Vi har omkring 44 000 förskolebarn och elever samt cirka 20 000 vuxenstuderande i våra verksamheter. Vi har drygt 240 enheter och 7 000 anställda.