KompetensUtvecklingsInstitutet nu en del av AcadeMedia

Pressmeddelande   •   Jul 01, 2013 15:01 CEST

Nu är avtalet mellan AcadeMedia och JB Educations konkursförvaltare klart när det gäller förvärvet av KompetensUtveckingsInstitutet (KUI) och KUI är därmed från och med i dag en del av AcadeMedia. KUI har ett 70-tal medarbetare och erbjuder ett komplett utbud av utbildningar, framförallt inom vård och omsorg.

KUI har cirka 200 kunder fördelade på kommunal vuxenutbildning, yrkeshögskola, utbildningar för företag och organisationer samt öppna utbildningar och konferenser. Under 2012 hade man cirka 2 500 elever.

- Jag ser fram emot att arbeta tillsammans med KUI, deras utbildningar kompletterar oss väl, och vi skapar nu ett ännu starkare erbjudande, säger Jonas Johansson, chef för AcadeMedias vuxenverksamhet.

Kontraktet signerades av parterna den 26 juni, och affären slutfördes idag den 1 juli.

Det har också funnits en preliminär överenskommelse om JB Kompetens AB, som är en annan del av JB Educations vuxenverksamhet.  Den preliminära överenskommelsen, som var villkorad av en så kallad due-dilligence, fullföljs inte av AcadeMedia.

Paula Hammerskog, kommunikationsdirektör AcadeMedia, 0733 34 87 50

AcadeMedia är Sveriges största utbildningsföretag. Vi har omkring 44 000 förskolebarn och elever samt cirka 20 000 vuxenstuderande i våra verksamheter. Vi har drygt 240 enheter och 7 000 anställda.