Ny rektor på Drottning Blankas Gymnasieskola i Halmstad

Pressmeddelande   •   Jun 28, 2013 08:10 CEST

Den 1 augusti tillträder Mikael Wendt sin tjänst som rektor på Drottning Blankas Gymnasieskola i Halmstad. Mikael, som är född i Göteborg och uppvuxen i Skövde, har examen som musiklärare och rektor och yrkeslivet har växlat mellan skolvärlden och musikbranschen, där han drivit grammofonbolag och varit musikförläggare. Mikael kommer närmast från kommunfullmäktige i Skövde.

-  Jag är mycket glad och tacksam för möjligheten att vara rektor för Drottning Blankas Gymnasieskola i Halmstad och ser fram mot att lära känna eleverna och personalen på skolan. En bra samverkan med elevernas vårdnadshavare ser jag också som en fantastisk resurs i arbetet med att utveckla skolan till den absolut bästa gymnasieskolan för de elever som kommer till vår skola för att utvecklas, lära och förverkliga sina drömmar, säger Mikael Wendt.

-  Jag vill bidra till ett öppet samtalsklimat där vi alla respekterar varandra, har kul på jobbet och kan glädjas åt gemensamma framgångar utförda av var och en, fortsätter Mikael.

För mer information kontakta: Torbjörn Jansson, biträdande verksamhetschef, Drottning Blankas Gymnasieskola,  0722-14 51 00, torbjörn.jansson@dbgy.se

Drottning Blankas Gymnasieskola erbjuder högskoleförberedande program med kreativa och tydliga profiler samt ger de elever som väljer ett yrkesprogram möjlighet att läsa kurser som ger dem behörighet till högskolan.  Drottning Blankas Gymnasieskola startade 1996 i Kungsbacka och finns idag på 10 orter i västra och södra Sverige; Borås, Falkenberg, Göteborg, Halmstad, Helsingborg, Kungsbacka, Lund, Malmö, Trollhättan och Varberg.

PERSONLIG - På skolan ges du en stor chans att vara delaktig i din utbildning och du känner dig sedd och uppskattad för den du är. Du uppmuntras samtidigt till att bli den person du drömmer om att bli. Skolans stämning är hemtrevlig och alla respekterar och lär av varandra.

FRAMTIDSTRO - Personalen på Drottning Blankas Gymnasieskolor ger, tillsammans med elever och föräldrar, inspiration, drivkraft och kunskap för att du som elev ska känna dig väl förberedd för samhällets ständigt nya behov, utmaningar och möjligheter.

KREATIVITET - Drottning Blankas Gymnasieskola uppmuntrar alla, elev som lärare, att skapa, vara nyfikna och tillsammans våga tänka annorlunda. Vi arbetar tätt sammanknutet med yrkeslivet för att eleverna ska få friheten att testa sina idéer praktiskt och teoretiskt både i skolan och utanför.

GLÄDJE - Genom att ha roligt i vardagen vill alla på Drottning Blankas Gymnasieskola få dig som elev att längta efter att lära dig mer.

Mer information finns på www.drottningblanka.se

AcadeMedia är Sveriges största utbildningsföretag. Vi har omkring 44 000 förskolebarn och elever samt cirka 20 000 vuxenstuderande i våra verksamheter. Vi har drygt 240 enheter och 7 000 anställda.