Academic Work prisas som bästa arbetsgivare

För andra året i rad utses Academic Work-koncernen till bästa arbetsgivare i kategorin service- och tjänsteföretag av Brilliant (f.d. Netsurvey), som årligen lyfter och hyllar de mest framgångsrika företagen när det kommer till medarbetarengagemang.

Academic Work stod som vinnare i kategorin ”Bästa service- och tjänsteföretag” redan 2017 när utmärkelsen Powered By People delades ut för första gången. När årets vinnare igår tillkännagavs på Vasateatern i Stockholm fick man återigen kliva högst upp på pallen och ta emot den ärofyllda utmärkelsen.

– Jag vill att vi skapar en arbetsplats som gör att våra medarbetare inte vill jobba någon annanstans än här, säger Academic Works grundare och koncern-VD, Johan Skarborg. Det är kanske en utopi, men varje år ska vi komma lite närmare det målet. Academic Work ska vara en plats där vi alla får energi, utvecklas och är en del av en gemenskap. Det finns alltid saker vi kan utveckla och bli bättre på som arbetsgivare, så de här frågorna jobbar vi med dagligen och det ger resultat.

Powered by People, som instiftats av företaget Brilliant (f.d. Netsurvey), syftar till att uppmuntra fler företag att arbeta aktivt med sina medarbetarrelationer, samt sprida kunskap om ämnet. Utmärkelsen baseras på resultat från interna medarbetarundersökningar, vilket innebär att det är medarbetarnas faktiska uppfattningar och åsikter som styr vem som vinner.

För mer information, vänligen kontakta:
Helena Bongsell
Presskontakt, Academic Work