AccorHotels förvärvar Availpro och skapar Europas ledande digitala tjänst för fristående hotell

AccorHotels förvärvar Availpro, en av Europas ledande leverantörer av programvaror till hotellägare. Availpro har mer än 6 500 kunder och tillsammans med sedan tidigare förvärvade FastBooking skapar AccorHotels en ledande europeisk leverantör av digitala tjänster för fristående hotell. Globalt blir man den tredje största aktören inom branschen.

Sedan förvärvet 2015 har FastBooking varit en hörnsten i AccorHotels "digitala fabrik" – en samling av digitala tjänster som riktar sig till hotellägare. Idag hjälper företaget mer än 4 000 kunder runt om i världen att öka sin direktförsäljning och har anslutit mer än 2 000 fristående hotell till AccorHotels.com.

Kombinationen av de kompetenser som finns inom Availpro och FastBooking gör att AccorHotels nu kan erbjuda sina kunder nya förutsättningar för att öka deras försäljning och synlighet online. Availpros olika programvarupaket kommer att komplettera de produkter och tjänster för digital marknadsföring som tillhandahålls av FastBooking. Tillsammans kan de erbjuda en rad verktyg och stödtjänster som förbättrar fristående hotellägares online-distribution.

– Idag är två tredjedelar av alla hotellägare fristående och helt beroende av att öka sin direktförsäljning och synlighet online. Kombinationen av Availpros och FastBookings tjänster och kompetenser gör AccorHotels till en "hotellägare som tjänar hotellägare", säger Steven Daines, affärschef på AccorHotels.

• Dryck

• köp