AccorHotels i nytt joint venture kring kontorshotell

Blogginlägg   •   Aug 22, 2017 08:24 CEST

Marknaden för kontorshotell blomstrar. Bara i Frankrike beräknas att 10-20 procent av alla kontorsutrymmen kommer att utgöras av kontorshotell inom de närmaste fem åren, vilket kan jämföras med dagens 2 procent. AccorHotels inleder därför nu ett samarbete med Bouygues Immobilier, utvecklare av fastighetskoncept, för att påskynda tillväxten av Nextdoor, en ny satsning på delade kontorsytor i urbana miljöer.

Nextdoor skapades av Bouygues Immobilier 2014 för att möta dagens företag i deras behov av ökad flexibilitet och digitalisering. De moderna arbetsytorna som nu presenteras ger ett brett utbud av innovation, tjänster och lösningar som underlättar för ett rörligt arbetsliv, nätverksbyggande och tillgänglighet dygnet runt.

Genom ett 50/50 joint venture kommer AccorHotels och Bouygues Immobilier att bidra med respektive branschkompetenser, med målet att göra Nextdoor till en ledande internationell aktör inom Business Hospitality. Bouygues Immobilier bidrar med sin kunskap inom utveckling av fastighetskoncept och AccorHotels med sin expertis inom besöksnäringen och position som världsledare inom privat uthyrning och conciergetjänster.

I slutet av 2017 kommer Nextdoor att driva åtta kontorshotell i Frankrike med mer än 4 000 kunder. Målet är att skapa 80 kontorshotell i världen under varumärket Nextdoor före 2022, där man beräknar att ha en utvecklingshastighet på 10 till 15 nya lanseringar per år från och med 2018.