Hotellrum designade av hotellens egen personal

Blogginlägg   •   Okt 27, 2016 13:01 CEST

På Mercure Severinshof i Köln har kontorsassistenten Patrick Förster designat ett eget MyRoom med chokladtema.

Personligt eller mainstream, individualitet eller standard? AccorHotels nya satsning ”MyRooms” tar personlig design till en helt ny nivå. Nu kan hotellgäster över hela världen sova gott i hotellrum designade av hotellets egen personal.

Med specifika teman och personliga berättelser har AccorHotels personal över hela världen fått utforma hotellrum efter egen smak och tycke. I rummen kan hotellgästerna hitta små tips och överraskningar från ”inredningsdesignern”. På Mercure Severinshof i Köln kan gästerna till exempel numera sova gott i kontorsassistenten Patrick Försters chokladinspirerande rum.

– Idéen bakom MyRooms bygger på det växande intresset för personifiering – att skapa en personlig upplevelse för gästen där man inte enbart fokuserar på hotellrummets design. MyRooms ger en möjlighet för våra anställda att vara involverade i utvecklingen av våra hotell, samtidigt som det skapar en närmare relation mellan dem och gästerna, säger Laurent Picheral, vd för HotelServices och global styrelsemedlem på AccorHotels i central- och Östeuropa.

Vid årsskiftet räknar AccorHotels med att det kommer finnas mer än 170 MyRooms inom ekonomi- och mellanklasssegmentet.