AccorHotels och Linkedin samarbetar för att stärka kundernas företagsnätverk

Pressmeddelande   •   Okt 27, 2016 11:56 CEST

Den världsledande hotelloperatören AccorHotels går nu samman med affärsnätverket Linkedin i ett samarbete för att skapa och underlätta affärsmöjligheter för alla gäster som är anslutna till hotelloperatörens mobilapp.

Med den nya tjänsten, Business Check powered by Linkedin, kan affärsresenärer identifiera personer i sitt professionella nätverk som är baserade i de städer där de för närvarande befinner sig. Detta gör det lättare att skapa nya kontakter och bearbeta befintliga när man är på resande fot.

Business Check powered by Linkedin kommer att berika de funktioner som vi redan erbjuder i vår mobilapp. Av användarna är det idag cirka 60 procent som är affärsresenärer och med den nya tjänsten hjälper vi dem och andra kunder att utöka sina affärsmöjligheter, säger Romain Roulleau, Senior Vice President för e-handel och digitala tjänster på AccorHotels.

– Med över 26 miljoner affärsresenärer är Linkedin en av världens ledande resegrupper, och genom detta samarbete kan dessa resenärer nu bli ännu mer aktiva när de är på resande fot. Vi vill ju alla få ut så mycket som möjligt av våra tjänsteresor utomlands och med den nya funktionen kommer det bli ännu enklare att hålla en nära kontakt med kunder, prospekts, leverantörer samt gamla och nya kollegor, säger Joshua Graff, Vice President för marknadsföringsmöjligheter för Linkedin i EMEA.

Med Business Check powered by Linkedin kan användare med bokningar hos AccorHotels:

• Ansluta sig till sitt Linkedin-konto och dela med sig sin destination till sitt nätverk med ett enkelt klick.
  • Ta del av vilka av deras Linkedin-kontakter som är baserade i staden de besöker.
  • Utveckla sitt nätverk tack vare Business Check powered by Linkedins föreslagna lista över relevanta profiler som baserade i staden de besöker.

AccorHotels är en världsledare inom resa och livsstil samt en digital innovatör som erbjuder unika upplevelser vid mer än 4 000 hotell och resorts, samt över 2 500 exklusiva privata hem runt om i världen. I 95 länder har koncernen kompetens som både investerare och operatör genom divisionerna HotelServices och HotelInvest. Portföljen innehåller flera internationellt kända lyxmärken som Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman och Swissôtel. Där återfinns även populära mellanklasshotell såsom Novotel, Mercure, Mama Shelter och Adagio, samt ekonomiklasshotell som ibis, ibis Styles, ibis budget och regionala varumärken som Grand Mercure, Sebel och hotelF1.

Med en oöverträffad samling av varumärken och en rik historia som spänner över nästan fem decennier har AccorHotels, tillsammans med sitt globala team med mer än 240 000 engagerade medarbetare, en målmedveten passion för att alla gäster ska känna sig välkomna. Hos AccorHotels har gästerna tillgång till ett av världens mest givande hotellojalitetsprogram – Le Club Accorhotels. Hotellkoncernen är även aktiv i sitt engagemang för samhällsmedborgare, för en hållbar utveckling och solidaritet genom PLANET 21 – ett omfattande program som sammanför medarbetare, gäster och partners för att driva en hållbar tillväxt.

Accor SA är noterade på Euronext Paris (ISIN-kod: FR0000120404) och handlas i USA på OTC-marknaden (kod: ACRFY)

Boka hotell: http://www.accorhotels.com