AccorHotels öppnar Hotel Paris Bastille Boutet

Pressmeddelande   •   Apr 29, 2016 13:59 CEST

I hjärtat av Paris trendiga distrikt Bastille ligger Hotel Paris Bastille Boutet MGallery by Sofitel, ett av AccorHotels senaste tillskott och det första 5-stjärniga hotellet i östra Paris.

Hotellet ligger på en av stadens äldsta gator i en känd Parisbyggnad, "Maison Boutet", som tidigare huserat både en snickeriverkstad och chokladfabrik. Arkitekten Vincent Bastie och designern Astrid Dieterlen har tillsammans skapat ett unikt koncept för de stilmedvetna, där man blandat art deco och industriell chic. Ett exempel är byggnadens fasad som man har återställt till dess forna 20-talsglans.

Hotel Paris Bastille Boutet MGallery by Sofitel har 80 rum och sviter samt en stor spaanläggning med pool, bastu och hamam, där signaturbehandlingen är en uppfriskande behandling med kakaoolja som har antioxidanteffekter. Från hotellets trädgårdsbestyckade tak kan gästerna njuta av en vacker utsikt över Paris klassiska taklandskap.

– Paris är en av våra mest populära destinationer för både semester- och affärsresenärer. Hotel Paris Bastille Boutet MGallery by Sofitel är en oas mitt Paris med en stilblandning som passar in bra i det trendiga Bastille, säger Jan Birkelund, försäljningschef för AccorHotels i Skandinavien och Finland.

Koncernen AccorHotels drivs av en passion för gästfrihet och med löftet att alla ska känna sig välkomna. Över 180 000 medarbetare på 3 800 hotell i 92 länder tar hand om tusentals gäster varje dag. AccorHotels är världens ledande hotelloperatör och erbjuder sina kunder, partners och anställda: