AccorHotels öppnar lyxig resort i Singapore

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2016 14:34 CET

På en klippa ovanför Tanjong Beach ligger ett av AccorHotels senaste tillskott – i november slog Sofitel Singapore Sentosa Resort & Spa återigen upp dörrarna efter ett års renovering. Här på Sentosa kan gästerna nu uppleva Sofitels omtalade komfort och service.

Sofitel Singapore Sentosa Resort & Spa har en djärv och elegant design som smälter in med den omgärdande naturen och en enastående utsikt över Sydkinesiska havet. Hotellet har 211 rum och sviter, samt fyra villor som erbjuder extra avskildhet. Där har gästerna tillgång till hotellkedjans största spaanläggning som, förutom 20 separata behandlingsrum och en 33 meter lång swimmingpool, även erbjuder ett bad i en omtalad gyttjepool med vulkanisk lera från Nya Zeeland. Och för den hungrige erbjuder hotellet flera restauranger och barer med vacker middagsutsikt över havet och de kringliggande trädgårdarna.

– Singapore är en fantastisk destination med mycket att erbjuda, både för semester- och affärsresenärer. Med det nyöppnade Sofitel Singapore Sentosa Resort & Spa får vi ännu ett alternativ att erbjuda de gäster som söker en avkopplande och luxuös miljö under sin vistelse i Singapore, säger Jan Birkelund, försäljningschef för AccorHotels i Skandinavien och Finland.

Koncernen AccorHotels drivs av en passion för gästfrihet och med löftet att alla ska känna sig välkomna. Över 180 000 medarbetare på 3 800 hotell i 92 länder tar hand om tusentals gäster varje dag. AccorHotels är världens ledande hotelloperatör och erbjuder sina kunder, partners och anställda: