AccorHotels satsar ytterligare på den nordiska marknaden – lanserar webbsida på svenska

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2015 14:28 CET

AccorHotels har i dagarna lanserat sin webbsida på svenska. Hotellgruppen, som är en av världens största, befäster därmed ytterligare sin satsning på den nordiska marknaden. Dessutom är den svenska webbsatsningen ett tydligt inslag i koncernens globala digitala strategi.

– Den nordiska marknaden är mycket viktig för oss och vi satsar därför nu på att även nå våra svenska kunder lättare genom att lansera webbsidan på svenska. AccorHotels globala digitala satsning genomsyrar hela vår organisation, och givetvis ska även den nordiska marknaden omfattas av detta, säger Jan Birkelund, försäljningsdirektör i Norden.

AccorHotels investerar ca 2 miljarder kronor under en femårsperiod i sin digitala strategi. Målet är att göra hotellgruppen ledande inom sin bransch genom att införa digital teknik i hela kundcykeln och konsolidera koncernens del av distributionsmarknaden.

AccorHotels i Norden satsar även på att nå sina lokala slutkunder via sociala medier. En nordisk Facebook-sida har nyligen lanserats, där lokala statusuppdateringar blandas med internationella. För närvarande pågår till exempel en tävling på Facebook, där deltagarna tävlar om flera hotellnätter på något av AccorHotels hotell i Barcelona.

Läs mer här: https://www.facebook.com/AccorHotels.nordic/

Koncernen AccorHotels drivs av en passion för gästfrihet och av löftet att alla ska känna sig välkomna. Över 180 000 medarbetare på 3 800 hotell i 92 länder tar hand om tusentals gäster varje dag.

AccorHotels är världens ledande hotelloperatör och erbjuder sina kunder, partners och anställda:

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.