AccorHotels slog upp portarna för nya Sofitel Frankfurt Opera inför franske premiärministern

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2016 10:10 CEST

Det var inför ett celebert sällskap som AccorHotels nyligen slog upp portarna för sitt första Sofitel i tyska Frankfurt. Beläget i hjärtat av ”Mainhattan” är Sofitel Frankfurt Opera ett nytt flaggskepp på Frankfurts hotellkarta.

På plats vid invigningen fanns den franske premiärministern Manuel Valls, Frankfurts borgmästare Peter Feldmann samt Frankrikes kultur- och kommunikationsminister Audrey Azoulay tillsammans med beslutsfattare från AccorHotels.

– Bara det faktum att den franska premiärministern och Frankfurts borgmästare närvarade vid invigningen visar vilken betydelse Sofitel Frankurt Opera har för stadens hotellnätverk. Sedan tidigare finns Sofitel representerat i Berlin, München och Hamburg och genom öppningen i Frankfurt fortsätter vi att bygga upp vår närvaro i Tyskland, säger Laurent Picheral, vd för AccorHotels i Central- och Östeuropa.

Sofitel Frankfurt Opera har 119 rum och 31 sviter och är beläget i hjärtat av Frankfurt, mitt emot det anrika operahuset Alte Oper. Med ett stort So Spa och ett So Fit-hälsocenter samt stora konferensmöjligheter har hotellet mycket att erbjuda både semester- och affärsresenärer. På hotellrestaurangen Schöne och i Lilis Bar, bägge uppkallade efter Goethes stora kärlek, finns menyer inspirerade av Paris bistroer med vackra rätter och franska pâtisserier.

Hotellet är inrett och designat av den franske inredningsarkitekten Nicolas Adnet från Hertrich & Adnet Studio i Paris. Teamet har skapat ett modernt hotell med inspiration från franska "hôtels particuliers". Med målet att ge liv åt det klassiska, utan att imitera det, har de skapat en känsla av "hôtels particuliers" i det samtida Frankfurt.

– Frankfurt är en stor och viktigt affärsdestination för många nordiska företag, och vi är mycket glada över att nu kunna erbjuda våra resenärer ännu ett centralt beläget topphotell i staden, säger Jan Birkelund, ansvarig för försäljning och distribution på AccorHotels i Norden.

AccorHotels är en världsledare inom resa och livsstil samt en digital innovatör som erbjuder unika upplevelser vid mer än 4 000 hotell och resorts, samt över 2 500 exklusiva privata hem runt om i världen. I 95 länder har koncernen kompetens som både investerare och operatör genom divisionerna HotelServices och HotelInvest. Portföljen innehåller flera internationellt kända lyxmärken som Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman och Swissôtel. Där återfinns även populära mellanklasshotell såsom Novotel, Mercure, Mama Shelter och Adagio, samt ekonomiklasshotell som ibis, ibis Styles, ibis budget och regionala varumärken som Grand Mercure, Sebel och hotelF1.

Med en oöverträffad samling av varumärken och en rik historia som spänner över nästan fem decennier har AccorHotels, tillsammans med sitt globala team med mer än 240 000 engagerade medarbetare, en målmedveten passion för att alla gäster ska känna sig välkomna. Hos AccorHotels har gästerna tillgång till ett av världens mest givande hotellojalitetsprogram – Le Club Accorhotels. Hotellkoncernen är även aktiv i sitt engagemang för samhällsmedborgare, för en hållbar utveckling och solidaritet genom PLANET 21 – ett omfattande program som sammanför medarbetare, gäster och partners för att driva en hållbar tillväxt.

Accor SA är noterade på Euronext Paris (ISIN-kod: FR0000120404) och handlas i USA på OTC-marknaden (kod: ACRFY)

Boka hotell: http://www.accorhotels.com