AccorHotels utökar med ytterligare två Pullman-hotell i Asien

Pressmeddelande   •   Aug 13, 2015 14:48 CEST

AccorHotels gör nu om två klassiska hotell i Bangkok och Kuala Lumpur till Pullman-hotell. Övertagandet av hotellen Millennium Sukhumvit Bangkok i Bangkok och Prince Hotel & Residence i Kuala Lumpur innebär att AccorHotels utökar antalet Pullman-rum i Asien med nära 1 000 stycken.

Övertagandet av hotellen skedde den 3 augusti, och är ytterligare ett steg i AccorHotels snabba expansion på den asiatiska marknaden. Nya Pullman Bangkok Grande Sukhumvit och Pullman Kuala Lumpur City Centre har tillsammans totalt 927 rum. För att uppnå Pullmans globala, höga standard kommer förbättringar genomföras av båda hotellen, både vad gäller produkt och servicenivå.

– Vi är mycket stolta över att ha adderat dessa älskade hotell till vårt snabbväxande nätverk av Pullman-hotell. Vi har tagit över många klassiska hotell under den senaste tiden, t ex The Park Lane Hong Kong och Hilton on the Park i Melbourne, vilket är bevis på Pullmans förmåga att möta behoven hos dagens globala resenärer, säger Michael Issenberg, Chairman och CEO AccorHotels Asia Pacific.

Pullman fortsätter sin snabba och omfattande expansion i Asien och Stillahavsområdet och planerar att öppna över 40 hotell i regionen under de närmaste åren. Hotellkedjan är nu den största femstjärniga i Australien och den mest snabbväxande i Kina. I och med övertagandet av de två nya hotellen uppgår antalet Pullman-hotell i regionen till 57 stycken. Vid slutet av året planerar Pullman-kedjan att ha ca 100 hotell över hela världen.

– Både Bangkok och Kuala Lumpur är populära destinationer för både affärsresenärer och turister från Norden. Vi är därför mycket glada över de nya Pullman-hotellen och över att kunna erbjuda våra nordiska kunder fler AccorHotels i dessa spännande städer, säger Jan Birkelund, Director Sales, Distribution & Loyalty Scandinavia & Finland, AccorHotels.

Koncernen AccorHotels drivs av en passion för gästfrihet och av löftet att alla ska känna sig välkomna. Över 180 000 medarbetare på 3 800 hotell i 92 länder tar hand om tusentals gäster varje dag.

AccorHotels är världens ledande hotelloperatör och erbjuder sina kunder, partners och anställda: