Le Club AccorHotels bästa lojalitetsprogram i Freddie Awards 2016

Pressmeddelande   •   Maj 04, 2016 13:09 CEST

För andra året i rad tog AccorHotels lojalitetsprogram Le Club AccorHotels hem Freddie Awards utmärkelse ”Best hotel loyalty program of the year” för hotell i Europa/Afrika och Mellanöstern/Asien/Stillahavsområdet. Förstaplatsen röstades fram av 3,7 miljoner medlemmar i olika lojalitetsprogram över hela världen.

– Detta är ett mycket fint erkännande av vårt lojalitetsprogram och våra team. Freddie Awards är en direkt reflektion av våra gästers nöjdhet, vilket alltid är vår högsta prioritet. Under 2015 fick vi mer än 18 000 nya medlemmar varje dag, och programmet satsade även ännu mer på kundfokus och personanpassade erbjudanden, säger Emanuel Baudart, Vice President Customer Experience and Loyalty på AccorHotels.

Le Club AccorHotels vann även utmärkelser i följande kategorier:

• ”Best Promotional Campaign” i Europa/Afrika och Mellanöstern/Asien/ Stillahavsområdet för kampanjen från maj 2015 där medlemmar hade chansen att vinna upp till 200 Euro i poäng
  • ”Best Customer Service” i Europa/Afrika tack vare kundservicecentret som kan svara på frågor från gäster på 11 språk

Freddie Awards har funnits sedan 1988 och ger medlemmar i lojalitetsprogram möjligheten att rösta på de lojalitetsprogram från hotell- och flygbolag som de tycker ger dem bäst utdelning. De röstar online på sina tre favoritprogram i tre geografiska områden; Europa/Afrika, Mellanöstern/Asien/Stillahavsområdet samt Nord-/Sydamerika. I år röstade över 3,7 miljoner medlemmar.

Koncernen AccorHotels drivs av en passion för gästfrihet och med löftet att alla ska känna sig välkomna. Över 180 000 medarbetare på 3 800 hotell i 92 länder tar hand om tusentals gäster varje dag. AccorHotels är världens ledande hotelloperatör och erbjuder sina kunder, partners och anställda: