Upplev charmen av Paris i hjärtat av den amerikanska huvudstaden

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2015 14:54 CEST

På Sofitel Washington DC Lafayette Square möts numera två stora kulturhuvudstäder. Efter omfattande renoveringar stoltserar hotellet idag med en elegant blandning av inslag från både Washington DC och Paris.

Redan i den eleganta entrén möts gästerna av en mix av mode och historia i Art deco- stil – typiskt för 20-talets Paris. Med en imponerande staty och en stor soffa i barockstil har man fångat känslan av Versailles gröna trädgårdar och Vita husets Green Room.

– Det är med stor glädje som vi slår upp portarna till det nyrenoverade Sofitel Washington DC Lafayette Square, där våra gäster får uppleva relationen mellan Paris och Washington DC i en elegant förening av design- och modehistoria. Vi vill dela kärleken till dessa två städer med våra gäster, säger Mathieu Rivière, General Manager för Sofitel Washington.

Sofitel Washington DC Lafayette Square har lyckats med sin vision att på ett elegant och smakfullt sätt blanda det bästa från metropolerna Paris och Washington DC. Hotellet är en hyllning till modeikonerna Jacqueline Kennedy och Marie Antoinette.

Hotellets 237 rum och sviter är omsorgsfullt renoverade för att ge gästerna rätt känsla av den mjuka och eleganta miljö som är typisk för de båda kulturhuvudstäderna. Som exempel finns flera av den före detta presidentfrun Jacqueline Kennedys mest kända citat utplacerade i hotellets korridorer, hissar och biblioteket, för att ge en intim och historisk närvaro i hela hotellet.

– Washington DC har blivit ett populärt resmål för både affärsresenärer och turister. Vi ser en ökning av nordiska resenärer till den amerikanska huvudstaden, säger Jan Birkelund, försäljningschef och för AccorHotels i Skandinavien och Finland.

Koncernen AccorHotels drivs av en passion för gästfrihet och av löftet att alla ska känna sig välkomna. Över 180 000 medarbetare på 3 800 hotell i 92 länder tar hand om tusentals gäster varje dag.

AccorHotels är världens ledande hotelloperatör och erbjuder sina kunder, partners och anställda: