Pressmeddelande -

AcobiaFLUX levererar fastighetstekniska lösningar till Skånes universitetssjukhus i Lund

AcobiaFLUX AB fortsätter att vinna förtroendet i nya uppdrag till Region Skåne Regionservice. Det nya och senaste uppdraget i raden omfattar en modernisering av befintliga styrsystem för Skånes universitetssjukhus i Lund (SUS i Lund). Ordervärdet uppgår till cirka 17 miljoner svenska kronor.

Universitetssjukhuset i Lund tillhör numera Skånes universitetssjukhus där även Universitets-sjukhuset i Malmö ingår. Dessa bildar ett av Sveriges största sjukhus, Skånes universitetssjukhus i Lund/Malmö. Uppdraget till SUS i Lund omfattar modernisering av styr- och övervakningssystem samt integration till nytt SCADA-system. Befintliga styrsystem kommer att ersättas med nya PLCer och de ska integreras till det befintliga överordnat SCADA-systemet Citect.

Investeringen i att modernisera styrsystemen för SUS i Lund kommer leda till en förenklad struktur för hård- och mjukvara, förbättrad IT-säkerhet, enhetlig användarmiljö samt ökad flexibilitet för systemanvändare. Moderniseringen kommer i förlängningen leda till större trygghet för både patienter och anställda. Uppdraget påbörjas nu i september och beräknas vara klart i slutet av 2016.

AcobiaFLUX arbetar dagligen med kunder inom en mängd branscher och behärskar flera olika fabrikat av styrsystem och SCADA-system. Ett av AcobiaFLUX fokusområden är SCADA-systemet Citect och AcobiaFLUX har blivit utsedd till världens bästa Citectintegratör. Hos AcobiaFLUX arbetar idag en stor mängd ingenjörer med lång erfarenhet och bred utbildning, varav många är certifierade på Citect.

- Vi är mycket stolta och glada över att ha fått förtroendet att åter få arbeta med Region Skåne Regionservice. Det är en god kvittens på att vårt projektutförande och vår styrka att arbeta i kritiska miljöer kommer till sin fulla rätt i uppdrag som detta. Vi ser mycket fram emot att få arbeta tillsammans med vår uppdragsgivare, konstaterar Mathias Henningsson, Enhetschef Fastighet i AcobiaFLUX AB.

- AcobiaFLUX erfarenheter och kunskap att driva och genomföra liknande projekt i liknande kritiska miljöer gör att vi tror att AcobiaFLUX kommer bli en bra samarbetspartner i vårt arbete att modernisera och effektivisera vår anläggning säger Tony Carlin, Fastighetschef, Fastighetsområde Lund Division AM, Regionservice.

För mer information, kontakta:

Mathias Henningsson, Enhetschef Fastighet | AcobiaFLUX AB

+46 (0)8 522 176 21 | mathias.henningsson@acobiaflux.se